| کد خبر: 163103 |

وزیر راه و شهرسازی:

جنوب کشور مکان مناسبی برای زندگی، کار و تولید ثروت است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه جنوب کشور مکان مناسبی برای زندگی، کار و تولید ثروت است، گفت: اصلی ترین موضوع در سال جدید در سفرهای تمامی شقوق حمل ونقل آسایش، روانی حرکت و ایمنی مسافران طی ایام نوروز است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه جنوب کشور مکان مناسبی برای زندگی، کار و تولید ثروت است، گفت: اصلی ترین موضوع در سال جدید در سفرهای تمامی شقوق حمل ونقل آسایش، روانی حرکت و ایمنی مسافران طی ایام نوروز است.

به گزارش تین‌نیوز، منطقه خلیج فارس، عباس آخوندی در حاشیه سفر به استان هرمزگان از آمادگی بالای بنادر استان هرمزگان در پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

آخودی گفت: سه شناور اضافه شده به ناوگان مسافری دریایی استان هرمزگان، کیهان پیشرو با ظرفیت حمل 112 نفر مسافر به‌صورت درجا در هر سفر دریایی، اطلس پیشرو با ظرفیت حمل 112 نفر مسافر به‌صورت درجا در هر سفر دریایی و قشم پیشرو با ظرفیت حمل 112 نفر مسافر به‌صورت درجا در هر سفر دریایی هستند.

وی اضافه کرد: با الحاق این سه فروند شناور جدید مسافری، تعداد شناورهای فعال مرکز استان هرمزگان که در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 97 مشارکت دارند، از 38 فروند درگذشته به 41 فروند و ظرفیت مجموع 4 هزار و 372 صندلی در وضعیت فعلی افزایش‌یافته است.

آخوندی ادامه داد: با توجه به سنتی که در ایران وجود دارد و موقیعت خوب و زیبایی که در جنوب وجود دارد، سفرهای دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه جنوب کشور و به ویژه استان هرمزگان مقصد عمده سفرهای دریایی در کشور است، تلاشهای سازمان بنادر و دریانوردی را برای سفرهای دریایی قابل توجه دانست و عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تلاش کرد در سال جاری 9 اسکله بندری در جنوب کشور ایجاد کنند تا مردم سفرهای ایمنی داشته باشند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: بحث سیستم فروش بلیت و ایمنی کشتی‌ها از دیگر برنامه‌هایی بود که سازمان بنادر در دستور کار قرار داد و خوشبختانه از شهریور سال جاری این تدابیر آغاز شده است. سازمان بنادر به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی بر فروش بلیتها و ایمنی کشتی ها نظارت دارد و بررسی می‌کند که لنج‌ها با ایمنی کامل بین بنادر تردد کنند.

وی از دیگر اقدامات سفرهای دریایی را تنظیم فروش بلیت هم به صورت اینترنتی و روش های سنتی فروش بلیت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه 41 وسیله نقلیه دریایی از بندر ایجاد شده. و تردد از بندر شهید حقانی به جزایر قشم، هرمز و سایر جزایر کشور تدارک دیده شده و تورهای گردشگری مناسبی نیز طراحی شده اند تا مردم ایران از دریای خلیج فارس لذت ببرند.

آخوندی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که مردم سفرهای مطمئن و همراه با آسایشی را در جزایر جنوب کشور داشته یاشند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اصلی ترین موضوع در سال جدید در سفرهای تمامی شقوق حمل ونقل آسایش، روانی حرکت و ایمنی مسافران است، خاطرنشان کرد: معمولا در روزهای پایانی سال و روزهای نخستین سال جدید به پایانه های مهم سر می زنم و از آنها بازدید می کنم که امسال از استان هرمزگان آغاز شده است و این سنتی است که همواره بر ان تاکید داشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: شادابی سفرها و یکپارچگی آنها برای ما حایز اهمیت است. همچنین تلاش داریم مردم از نواحی مختلف کشور بازدید کنند و با شهرهای مختلف آشنا شوند.

وی در پایان گفت: در جنوب کشور ظرفیت‌های بی کرانی وجود دارد و همین سفرها جرقه‌ای می‌شود برای مردم ایران تا بدانند که جنوب کشور جای خوبی برای زندگی، کار و ایجاد ثروت است. بنابراین برای ما اهمیت دارد تا فضای تبادل اطلاعات را برای مردم فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.