| کد خبر: 162713 |

آخوندی خبر داد:

◄ افزایش طول آزادراه‌ها به 10 هزار کیلومتر تا سال 1404

عباس آخوندی در مراسم امضای هم‌زمان قرارداد مشارکت در ساخت 6 پروژه آزادراهی به طول 439 کیلومتر گفت:سهم بخش خصوصی در مشارکت پروژه های ازادراهی به 70 درصد و سهم دولت به 30 درصد رسیده است که نشان‌دهنده تغییر معادله به نفع بخش خصوصی است.

تین نیوز

 مراسم امضای هم‌زمان قرارداد مشارکت در ساخت 6 پروژه آزادراهی به طول 439 کیلومتر ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر و نمایندگان مجلس و همچنین مدیران عامل سرمایه‌گذار در بخش آزادراهی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز عباس آخوندی در این جلسه بابیان اینکه آبادی ایران با یک دست صورت نمی‌گیرد به اعتماد دولت و مجلس و دولت و بخش خصوصی به یکدیگر ارتباط دارد گفت: انجام قرارداد بیش از 3 هزار و 500 کیلومتر آزادراه در کشور که 1.5 برابر بیش از کل پروژه‌های آزادراهی است نشان از امید ملی و اعتماد دارد.

وی بابیان اینکه تا سال 92 اکثر آزادراه‌های در دست اجرا با سهم 70 درصدی دولت و سهم 30 درصدی بخش خصوصی انجام می‌شد، گفت: امروز با تلاش زیادی که انجام‌شده است سهم بخش خصوصی به 70 درصد و سهم دولت به 30 درصد رسیده است که نشان‌دهنده تغییر معادله به نفع بخش خصوصی است.

وی با توضیح اینکه باوجوداینکه بخشی از دولت بودم از ابتدا از این اتفاق حمایت کردم ادامه داد: امیدوارم به سمتی حرکت کنیم که شاهد افزایش اعتماد به بخش خصوصی و کاهش سهم دولت در اجرای پروژه‌ها باشیم.

وی با اشاره به دریافت عوارضی‌ها از آزادراه‌ها برای بازگشت سرمایه‌ بخش خصوصی نیز گفت: زمانی که بحث آزادراه پردیس- تهران مطرح بود همه می‌دانستیم که نرخ عوارضی این آزادراه باید چیزی حدود 2500 تومان باشد اما نرخ تثبیت شده 1500 تومان تعیین شد و این حاتم‌بخشی‌ها از جیب بخش خصوصی بود که من از ابتدا مخالف آن بودم چرا که نباید بخش خصوصی زیان‌ ببیند و دست کردن دولت در جیب بخش خصوصی هیچ ارزشی ندارد و باید بتوانیم اعتماد بخش خصوصی را جلب کنیم..

آخوندی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شد در بخش راه‌های کشور تا سال 1404 میزان آزادراه‌های موجود باید به 10 هزار کیلومتر برسد که تا این لحظه سعی کرده‌ایم سهم خود را از اجرای این پروژه در برنامه ششم توسعه انجام دهیم که معادل 4 هزار کیلومتر پروژه آزادراهی است.

وی با قدردانی از سرمایه‌گذاران و مدیران عامل پروژه‌های آزادراهی که در شرایط موجود به دولت اعتماد کردند گفت: تلاش داریم نحوه تأمین مالی از بانک را برای بخش خصوصی فراهم کنیم. ما می‌دانیم که انجام سرمایه‌گذاری 70 درصدی برای یک پروژه ان هم تضمینی که بر اساس افزایش خدمت در آینده باشد.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه برای رسیدن به این هدف ابتدا مشکلان بود که بانک‌ها نمی‌توانستند بیش از 15 درصد تأمین مالی داشته باشند ادامه داد: در شورای پول و اعتبار توانستیم این رقم را به بیش از 15 درصد برسانیم که موفقیت بسیار بزرگی است.

وزیر راه و شهرسازی همچنیین با اشاره به یکپارچه شدن دریافت عوارض در آزادراه‌های کشور اظهار کرد: اخیراً با یک کنسرسیوم برای راه‌اندازی دروازه‌های الکترونیکی در عوارضی‌ها به توافق رسیده‌ایم و قرار بر این است که تمام عوارضی‌های کشورمان الکترونیکی شود تا موجب رفاه بیشتر مسافران باشد چرا که ترافیک در نقطه عوارضی‌ها رفع می‌شود و هم اینکه هزینه‌ها برای شرکت‌های سازنده آزادراه کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس تا هشت ماه آینده تمام گیت‌های عوارضی در آزادراه‌ها الکترونیکی خواهد شد..

آخوندی هم‌چنین به موضوع ارتقای سطح سرویس آزادراه‌های موجود اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا علاوه برساخت آزادراه‌های جدید مشکلات آزادراه‌های موجود را رفع کنیم و در همین راستا اولین پروژه ما آزادراه تهران- قم است که اقدام به افزایش سطح سرویسان در مشارکت با بخش خصوصی کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.