| کد خبر: 158954 |

آخوندی در دیدار با وزیر حمل‌ونقل هند مطرح کرد:

لزوم یافتن راهکار‌های مناسب بانکی برای تسهیل تعاملات ترانزیتی

وزیر راه و شهرسازی ایران در جریان سفر به هند با نیتین گادکاری وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای، بزرگراه‌ها و کشتیرانی هند دیدار و ضمن بحث و گفتگو پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های ترانزیت از طریق کریدور شمال- جنوب، زنجیره لجستیک در کریدور مذکور را با اهمیت دانست.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی ایران در جریان سفر به هند با نیتین گادکاری وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای، بزرگراه‌ها و کشتیرانی هند دیدار کرد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در جریان سفر خود به هند با نیتین گادکاری وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای، بزرگراه‌ها و کشتیرانی این کشور دیدار و پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های ترانزیت از طریق کریدور شمال-جنوب بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار که نمایندگان اتاق بازرگانی و انجمن شرکت‌های کشتیرانی ایران نیز حضور داشتند، ‌آخوندی زنجیره لجستیک در کریدور مذکور را با اهمیت دانست.

وی همچنین یافتن راهکارهای مناسب بانکی را در تسهیل تعاملات ترانزیتی بین دو کشور بسیار مهم برشمرد.

گادکاری نیز دیدار متقابل مسولان دو کشور در دو سال اخیر را نشان اهتمام دو کشور به گسترش تعاملات حمل ونقلی و ترانزیتی دانست و اضافه کرد: موضوع لجستیک برای هند بسیار مهم است و ما باید با ترسیم چارچوب‌های مشخص همکاری به سرعت به پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف در زمینه ترانزیت از جمله در چارچوب کریدور شمال-جنوب بپردازیم.

در ادامه طرفین به مذاکره پیرامون همکاری‌های دو کشور در بندر شهید بهشتی چابهار و نیز منطقه آزاد تجاری آن پرداخته و بر حمایت از بخش خصوصی دو کشور و نقش آن در گسترش تعاملات ترانزیتی منطقه‌ای تاکید کردند

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.