| کد خبر: 157478 |

گرامیداشت روز حمل‌ونقل/1

◄ آخوندی: بهره‌وری حمل‌ونقل را با هوشمندسازی بالا می‌بریم

حمل‌ونقل ایران برای توسعه بیشتر به رقابت‌پذیر بودن نیاز دارد.البته در این زمینه اقدامات مثبتی انجام گرفته اما نیازمند این هستیم که با تمام قوا در این حوزه پیشرفت‌های جدیدی داشته باشیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: هوشمندسازی حمل‌ونقل و مدیریت یکپارچه حمل بار، میزان بهره‌وری را در این صنعت ارتقا می‌دهد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز مراسم گرامیداشت روز حمل‌ونقل با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای و اصناف و تشکل‌های مسافربری و جاده‌ای در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد. آخوندی در این مراسم تأکید کرد که باید از روش‌های نوین و فناوری‌های جدید در بخش حمل‌ونقل استفاده کنیم.

او گفت: حمل‌ونقل ایران برای توسعه بیشتر به رقابت‌پذیر بودن نیاز دارد. آخوندی افزود: البته در این زمینه اقدامات مثبتی انجام گرفته اما نیازمند این هستیم که با تمام قوا در این حوزه پیشرفت‌های جدیدی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که حمل‌ونقل دامنه بسیار گسترده‌ای دارد و تأثیر جدی در تولید ناخالص داخلی می‌گذارد، گفت: امروز برای تعیین پایگاه یک کشور در مسیر توسعه به وضعیت حمل‌ونقل در بخش‌های مختلف پرداخته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از پیشرفت زیرساخت‌های حمل‌ونقل در ایران پس از انقلاب گفت: پیش از انقلاب تنها 54 هزار کیلومتر راه آسفالت داشتیم اما این رقم در حال حاضر به 200 هزار کیلومتر افزایش یافته که از رشد 4 درصدی حکایت دارد.

آخوندی ادامه داد: همچنین تعداد وسایل نقلیه ایران از حدود دو میلیون به بیش از 20 میلیون رسیده و هرساله بیش از یک‌میلیون خودرو شماره‌گذاری می‌شود که همه این‌ها نشان‌دهنده آن است که در کنار توسعه زیرساخت‌ها باید برای بهبود خدمات هم اقدامات جدی صورت بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی به موضوع ایمنی در جاده‌ها اشاره کرد و از اقدامات 5 گانه وزارت راه برای افزایش ایمنی در جاده‌ها خبر داد. آخوندی این را هم گفت که ایمنی وضعیت جاده، نوع وسیله نقلیه، نحوه اعمال قانون امداد و نجات و بهبود رفتار رانندگان بخشی از این سیاست‌هاست که برای اجرای درست آن تلاش می‌کنیم.

آخوندی مجدداً به موضوع قدرت رقابت حمل‌ونقل ایران با منطقه اشاره کرد و گفت برای رقابت‌پذیری دو اقدام جدی صورت گرفته است از یک‌سو تلاش کرده‌ایم به سمت حمل‌ونقل هوشمند حرکت کنیم و از سوی دیگر زنجیره لجستیک را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم تا وضعیت جابجایی بار از نقطه اول تا پایان مشخص شود.

به گفته وی سامانه‌های الکترونیکی و ارتباط حمل‌ونقل جزئی از تلاش این وزارتخانه برای حرکت در مسیر حمل‌ونقل هوشمند است. آخوندی ادامه داد باید از تمام توان خود برای استفاده از زیرساخت‌های ایران استفاده کنیم که لازمه این امر فعال کردن حمل‌ونقل ترکیبی است.

وی با طرح این سؤال که تا چه زمانی باید منتظر بمانیم که ریل از قزوین به آستارا برسد گفت: در این فاصله می‌توان با استفاده از حمل‌ونقل ترکیبی از ظرفیت‌های این کریدور استفاده کرد و پس از آن به اتصال ریل و تکمیل این مسیر فکر کرد.

وزیر راه و شهرسازی این را هم گفت که از نظر منطقه‌ای در شرایطی به سر می‌بریم که می‌توانیم نقش جدی برای حمل‌ونقل در منطقه‌ ایفا کنیم و از این فرصت تاریخی استفاده خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.