| کد خبر: 13629 |

◄ خرم: ما در اداره مملکت، رودربایستی داریم!؛ کاربران تین نیوز: چرا خود مشکل هما را حل نکردید و تعارف و رودربایستی کردید؟

تین نیوز | احمد خرم وزیر اسبق راه و ترابری چندی پیش در گفت و گویی تفصیلی با تین نیوز در خصوص شرکت هواپیمایی ایران ایر گفت که " شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران همراه با صندوق بازنشستگی‌اش، 20 هزار نفر پرسنل دارد که برای سرویس داددن به 60 فروند هواپیما، حقوق می گیرند و ماهیانه حدود 37 میلیارد تومان حقوق به این پرسنل پرداخت می شود. این در حالی است که این شرکت حداکثر با 3 هزار پرسنل اداره می شود." 
او همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد "  اداره کردن ادغام شده این دو وزارتخانه با هم، کار بسیار مشکل و پرحجمی است، بنابراین برای ارزیابی روند عملکرد این وزارتخانه، باید "راه و ترابری" و "مسکن و شهرسازی" به صورت جداگانه نگریسته شوند." 
کاربران تین نیوز در مورد این اظهارات وزیر اسبق راه نظراتی ارایه کرده‌اند که در زیر می خوانید:

1- تعداد 8 الی 9 هزار نفر از این حقوق بگیران ایران ایر بازنشسته هستند و الان حقوق آنها با توجه به داشتن صندوق بازنشستگی و داشتن سرمایه متاسفانه از جیب شاغلین پرداخت می‌شود که این خود تخلف از قانون است و  بر می‌گردد به این چندین ساله که قسمتی از آن در دوره خود آقای خرم بوده و ایشان نمی‌دانم با اطلاع و یا بی اطلاع از این موضوع هیچ کاری در این مورد انجام ندادند.
الباقی نیروها حدودا 60 درصد قراردادی هستند و 40 در صد رسمی که قرار دادی‌ها به طور میانگین 600هزارتومان و رسمی‌ها تقریبا دو الی سه برابر این مبلغ را دریافت می‌کنند. 
اصلی ترین مشکل ایران ایر همان صندوق است که هیچ نظارتی بر آن صورت نمی‌گیرد و نمی‌دانم چرا با وجود درآمد زا بودن و مشارکت آن در کارهای اقتصادی و داشتن چندین شرکت زیر مجموعه باز هم حقوق بازنشستگان از هما پردخت می شود؟؟؟
در آخر این سوال مطرح می‌شود که جناب آقای خرم اگر مشکل هما را می‌دانستند و تشخیص دادند که با تعارفات و رودربایستی نمی‌شود مجموعه‌ای را اداره کرد چرا خود این مشکل را حل نکردند و تعارف و رودربایستی کردند؟؟؟
واما مشکل از نظر ما و راهکار ما:
بخشی از مشکل مربوط به تحریم‌ها است و همه قبول دارند. اما بخش اصلی مشکل وجود فساد گسترده در این مجموعه است که تا این موضوع حل نشود به قول جناب شفتی صحبت کردن در مورد صنعت اصلا بی معنی است و هیچ اثر و نتیجه ای نخواهد داد.

2- باید واقع بین باشیم. مشکل مسکن در مملکت وجود داشت
حال یک دولتی آمده خواسته مشکلی را حل کند و البته در بسیاری از نقاط موفق بوده و سرپناه ارزانی برای مردم ایجاد شده است. 
درست است که مشکلاتی وجود دارد ولی نباید این پروژه به حال خود رها شود. شهرهای بزرگ به شدت دارای مشکل هستند.

3- تا وقتى جناب وزير دست از دعواهای سياسی و حزبی و شعارهايی همچون اينكه دولت قبل وزارت راه و شهرسازی را به وزارت مسكن مهر تبديل كرده است،دست برندارد، مشكلات تا سه سال پايانی دولت فعلی حل نخواهد شد و بدتر از اين هم خواهد شد. اين در حالی هست كه دولت قبلی خودسرانه دو وزارت را در هم ادغام نكرده بود بلكه اين ادغام با مصوبه و اجازه مجلس محترم انجام شده است و همين نمايندگان مجلس با رای خود آقای آخوندی و اينجانب و جنابعالی و كليه آحاد ملت به مجلس رفته اند لذا جناب آقای آخوندی بايد خويشتن داری كند و منافع حزبی و سياسی خود را وارد منافع ملی نكند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.