| کد خبر: 132420 |

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به تین‌نیوز خبر داد؛

◄ انتظار شرکت‌های هواپیمایی برای اخذ مجوز اوفک از سوی سوخو

اخیرا برخی از شرکت‌های هواپیمایی درخواستی را تنها برای اجاره سوخو داشته‌اند.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تمایل ایرلاین های داخلی برای اجاره هواپیمای سوخو خبر داد اما این موضوع را منوط به گرفتن مجوز اوفک از سوی سوخو عنوان کرد.

 

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «مجددا تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی برای اجاره و یا خرید هواپیمای سوخو درخواست داشتند؟» گفت: بله؛ اخیرا برخی از شرکت‌های هواپیمایی درخواستی را تنها برای اجاره سوخو داشته‌اند.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: پس از برجام، ایرلاین‌های داخلی برای خرید و یا اجاره هواپیماهای سوخو تمایل داشتند اما بعد از اینکه اعلام شد این هواپیما دارای نقص فنی است این موضوع متوقف شد.

 

سامانی خاطرنشان کرد: بعد از برطرف شدن نقص فنی هواپیماهای سوخو، مذاکراتی را برای اجاره هواپیماهای سوخو داشتیم که آنها این موضوع را به بعد از گرفت مجوز اوفک موکول کردند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از ایرلاین‌های داخلی درخواست رسمی را مبنی بر اجاره هواپیمای سوخو از سازمان هواپیمایی کشوری نداشته‌اند و منتظر گرفتن مجوز اوفک از سوی سوخو هستند، بیان کرد: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی نیز به دنبال خرید و یا اجاره هواپیما هستند و این موضوع در حال پیگیری است.

 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پایان خصوص آخرین وضعیت پروازهای حج عنوان کرد: بر اساس موافقت دوجانبه بین ایران و عربستان بایستی نیمی از زائران را شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» و نیمی دیگر را عربستان جابه‌جا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.