بازدید سایت : ۶۷۵۸۰
وزیر راه:

لزوم یکپارچگی در طرح جامع حمل و نقل و توسعه شهری

لزوم یکپارچگی در طرح جامع حمل و نقل و توسعه شهری

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات زیست محیطی که کلانشهر اصفهان با آن‌ها روبرو است تاکید کرد: برای هدفگذاری آینده اصفهان نیاز به یک بازنگری داریم.
 
عباس آخوندی که به اصفهان سفر کرده است در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه این شهر تصریح کرد:‌ متاسفانه به تدریج بسیاری از کلانشهرهای ایران غیرقابل زندگی می‌شوند، آلودگی هوا و مشکل تامین آب در شهرهایی مانند تهران، اصفهان و اهواز جزو مسائل جدی کشور است و باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد تا بتوانیم بار دیگر شهرهایمان را قابل زندگی کنیم.
 
وی با اشاره به سه مولفه اصلی دراین حوزه اظهار کرد:‌ اقتصاد راهبردی، مشارکت اجتماعی و همچنین پیشرفت در فناوری سه حوزه اصلی هستند که در توسعه شهرها از اهمیت بالایی برخوردارند اما متاسفانه شهرهای ایران عمدتا کالبد محورند و در بسیاری از آن‌ها ما بدون این‌که به نتایج طرح‌هایمان فکر کنیم فقط پروژه‌های عمرانی اجرا کرده‌ایم.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعلق خاطر بالای مردم اصفهان به شهرشان عنوان کرد: متاسفانه این شهر بزرگ در حال حاضر از نظر آب و هوا و مسائل زیست محیطی مشکلات بسیاری دارد؛ در دهه 70 بحث بر سر این بود که شهر اصفهان ظرفیت یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت را دارد اما امروز بر طبق آمارها در اصفهان جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار تا دو میلیون نفر زندگی می‌کنند.
 
آخوندی افزود: وقتی جمعیت شهری از حد آستانه تحمل آن بالاتر می رود قطعا مشکلات خاصی را نیز به همراه دارد که این مسائل چه از نظر طبیعی و چه از نظر اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی را به وجود می‌آورد.
 
به گفته وی، برای آینده اصفهان باید بسیاری از مقوله‌ها بازتعریف شوند؛ این مسائل نه سیاسی است و نه در حوزه‌های دیگر معنی می‌شود بلکه تنها به زندگی اصفهانی‌ها مرتبط است.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاشهای وزارت راه برای استفاده از نظر کارشناسان در این حوزه، اظهار کرد:‌ در این سفر نخستین دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در اصفهان افتتاح خواهد شد که امیدواریم بتواند به عنوان یک محور ارتباطی مناسب ارتباط اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان را با ساختار اجرایی مجموعه وزارتخانه مهیا کند.
 
آخوندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم ارزیابی ایمنی محورها اظهار کرد: در وزارت راه بحث آموزش و ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است در کنار آن به دنبال روشهایی نیز هستیم که در بحث راهداری کم هزینه‌تر بوده و مانند طرح‌هایی چون بتن غلتکی کم هزینه باشد.
 
وی در پایان با تاکید بر لزوم یکپارچگی در طرح جامع حمل و نقل و توسعه شهری خاطرنشان کرد: این یکپارچگی به پیشبرد اهداف توسعه محور مناطق مختلف کشور کمک می‌کند و البته در صورت نبود آن در بحث‌های ایمنی مشکلات و معضلاتی را نیز به وجود می‌آورد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جناب آقای آخوندی به عنوان یک اصلاح طلب عرض می کنم که متاسفانه در حوزه راه و ترابری به ویژه حمل و نقل هوایی عملکرد قابل قبولی از شما مشاهده نشده است. اینجانب نگران سرنوشتی مشابه آقای بهبهانی برای شما هستم. بهتر است مماشات را کنار بگذارید و یک دستی به سر و صورت مدیریت این صتعت پس از نه سال در جا زدن بکشید.