| کد خبر: 93801 |

ترکیه در شوک حمله تروریستی دیگر؛

۳۶ کشته در انفجار فرودگاه آتاتورک / ایلدیریم به استانبول رفت

تین‌نیوز| حمله تروریستی به فرودگاه بین المللی استانبول که ۳۶ کشته و بیش از ۱۴۷ زخمی بر جا گذاشت، موجب تخلیه فرودگاه و لغو پرواز ها شد.


 در پی وقوع سه انفجار انتحاری در فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول ۳۶ نفر کشته و ۱۴۷ نفر زخمی شدند.

این سه انفجار در ورودیه ترمینال پروازهای بین المللی این فرودگاه رخ داد. مقامات ترکیه می گویند که این انفجارها انتحاری بوده است.

وزیر دادگستری ترکیه نیز اعلام کرد که یکی از تروریستها با سلاح خودکار به سوی مردم آتش گشود و سپس خود را منفجر کرد.

طبق اظهارات یک مقام رسمی ترکیه که نخواست نامش فاش شود، نیروهای امنیتی در تلاش برای خنثی سازی این ‌عملیات تروریستی،‌ در ورودی این ترمینال به سوی مظنونان شلیک کردند. در پی این اقدام نیروهای امنیتی، دو مظنون بمبهای خود را منفجر کردند.
 

شبکه «اِن تی وی» ترکیه نیز گزارش داد که پس از وقوع این انفجارها در فرودگاه آتاتورک،‌ چهار تروریست در حال یکه به اطراف تیراندازی می کردند،‌ سوار اتومبیل شخصی شده و از محل گریختند.

طبق گزارشها فرودگاه آتاتورک ترکیه به صورت کامل تخلیه و تمامی پروازها تا اطلاع بعدی لغو شد. یک شاهد عینی به شبکه سی اِن اِن ترک گفت که از محل پارکینگ فرودگاه صدای تیراندازی به گوش می رسید.

«بینعلی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه نیز در واکنش به این حادثه تروریستی دستور تشکیل یک «میز بحران» را صادر کرد.

 آخرین اطلاعات مربوط به سه انفجار فرودگاه آتاتورک که ۳۶ کشته و ۱۴۷ زخمی تا کنون در پی داشته حاکی است نخست وزیر ترکیه برای بررسی ابعاد این حادثه  به استانبول رفته است.

این در حالی است که به دنبال وقوع سه انفجار در فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول، به جز پروازهای روی باند بقیه پروازهای این فرودگاه لغو شد. منابع خبری اعلام کردند تاکنون بیش از ۱۰۰ مجروح این حادثه به بیمارستانهای استانبول منتقل شده اند.

خبرگزاری دوغان ترکیه به نقل از منابع آگاه در پلیس ترکیه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات انتحاری به فرودگاه بین المللی استانبول را به عهده گرفت.

«حزب دموکراتیک خلق» ترکیه نیز گروه تروریستی داعش را مسئول اصلی این حملات معرفی کرد.
مقامات ترکیه پیشتر اعلام کرده بودند، می دانند چه کسانی در این حمله تروریستی دست دارند،‌ اما منتظر هستند تا ظن و گمان خود را اثبات نمایند. حال به نظر می رسد که این حدس و گمانها به یقین بدل شده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.