| کد خبر: 93186 |

شرکت بریتیش ایرویز تعلیق پروازهایش را به شرم‌الشیخ تمدید کرد

تین‌نیوز|شرکت خطوط هوایی انگلیس (بریتیش ایرویز) روز سه‌شنبه بار دیگر تعلیق پروازهایش را به شرم‌الشیخ مصر که بعد از سرنگون شدن هواپیمای مسافربری روسی، به دلایل امنیتی شروع کرده بود، تمدید کرد.

 

دولت انگلیس به دنبال سرنگونی هواپیمای مسافربری روسی با 224 مسافر در 31 اکتبر 2015 میلادی برفراز صحرای سینا، دستور متوقف شدن پروازهای شرکت‌های هواپیمایی این کشور را به فرودگاه شرم‌الشیخ به دلایل امنیتی صادر کرد.

به دنبال تصمیم دولت انگلیس، شرکت‌های هواپیمایی انگلیسی 'ایرویز'، مونارش، تومسون، توماس و ایزی جت از نوامبر سال گذشته میلادی تاکنون پروازهای خود را به شرم‌الشیخ متوقف ساخته‌اند.

شرکت بریتیش ایرویز در بیانیه‌ای اعلام کرد: 'سلامتی و امنیت مسافرانش در اولویت بوده و ما پروازهای خود را تا مدت نامشخصی از فرودگاه گاتویک ( در نزدیکی لندن) به شرم‌الشیخ به حالت تعلیق درآورده‌ایم.'

این شرکت هواپیمایی افزود: مسافرانی که همچنان شرایط رزرو خودشان را به این مقصد حفظ کرده اند می‌توانند پولشان را دریافت و یا از طریق این شرکت مقصد دیگری را رزرو کنند.

یک سخنگوی شرکت هواپیمایی ایزی جت نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که این شرکت مصمم به ازسرگیری پروازهایش به شرم‌الشیخ است، اما این مساله تا زمان تغییر هشدار مسافرتی دولت انگلیس، صورت نخواهد گرفت.

شرکت هواپیمایی مونارش نیز اعلام کرده است که همه پروازهایش را به شرم‌الشیخ تا 30 اکتبر آینده لغو کرده اما امیدوار است که در فصل زمستان این پروازها از سر گرفته شود.

شرکت هواپیمایی تومسون نیز پروازهایش را به شرم‌الشیخ حداقل تا 28 سپتامبر آینده لغو کرده و گفته است که این مساله تا زمانی که هشدار مسافرتی وزارت خارجه انگلیس پابرجاست، تغییر نخواهد کرد.

پیش‌ از این انجمن شرکت‌های مسافرتی انگلیس گفته است که تصمیم برای ازسرگیری پروازها به شرم‌الشیخ نه توسط شرکت‌های هواپیمایی بلکه توسط مقامات انگلیس صورت خواهد گرفت و این پروازها زمانی دوباره شروع می‌شود که آنها شرایط امنیتی این منطقه را راضی‌کننده تشخیص دهند.

به گفته منابع انگلیسی توقف پروازها از سوی خطوط هواپیمایی انگلیس سبب وارد شدن خسارت قابل‌توجهی به صنعت شکننده گردشگری مصر شده است.

گردشگری منبع اصلی درآمد ارزی در اقتصاد مصر است و در سه‌ماهه اول سال 2016 بنا به دلایل امنیتی شمار گردشگران به این منطقه 40 درصد کاهش پیداکرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.