| کد خبر: 37748 |

آشنایی با بهترین شرکت هواپیمایی اروپا + تصاویر

تین نیوز |شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines) به عنوان هواپیمایی حامل پرچم ترکیه شناخته می شود که با بکارگیری هواپیماهای جدید و نیروهای متخصص توانسته در زمره شرکت های هواپیمایی موفق دنیا قرار گیرد.


مختصری در مورد شرکت هواپیمایی "ترکیش ایرلاینز"
شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در بیستم ماه می سال 1933 تاسیس شد مقر اصلی این شرکت هواپیمایی فرودگاه استانبول بوده و اولین خط هوایی آن بین آنکارا ، استانبول ، آتن با هواپیمای داگلاس دی سی 3 برقرار شد.



این شرکت به سرعت مسیر پیشرفت را طی کرد و خطوط پروازی خود را بیش از پیش افزایش داد ، در حال حاضر این شرکت به 270 مقصد بین المللی و داخلی پرواز داشته و طبق آخرین آمارها 261 فروند هواپیما با میانگین سنی شش و نیم سال در آن مشغول خدمت هستند ، همچنین هواپیماهای باربری این شرکت به 47 فرودگاه در سرتاسر جهان پرواز دارند.

افزایش درخواست ها برای مسافرت با هواپیما در سال های اخیر
ضیا تاشکنت قائم مقام بازرگانی هواپیمایی ترکیش ایرلاینز طی نشست خبری به خبرنگاران گفت : طبق آخرین آمارهای منتشر شده از سوی یاتا میزان مسافرت با هواپیما از سال های 1994 تا 2014 شش برابر شده و پیش بینی می شود این آمار نیز تا دو دهه آینده سه برابر شود.
قائم مقام بازرگانی هواپیمایی ترکیه با اشاره به اینکه بیشترین رشد آمار مسافرت با هواپیما در قاره آسیا است ، افزود : درآمد شرکت ترکیش ایرلاینز در سال گذشته میلادی حدود 600 میلیون دلار بود و انتظار می رود که در سال جاری میلادی شرکت های هواپیمایی دنیا مجموعا 783 میلیارد دلار درآمد داشته باشند.
 
 

وی خاطر نشان کرد : اروپا کمترین مسافت پروازی را داشته اما بیشتر حجم مسافر را دارد.
تاشکنت گفت : هم اکنون 58 میلیون فرصت شغلی در صنعت حمل و نقل هوایی جهان ایجاد شده که این میزان در بیست سال آینده به عدد 105 میلیون می رسد و نقاط پروازی از 800 مبداء و مقصد در سال 1994 به 16.16 میلیون مبدا و مقصد در سال 2014 رسیده است.

جابجایی 55.6 میلیون مسافر توسط شرکت هواپیمایی ترکیه

قائم مقام بازرگانی هواپیمایی ترکیش ایرلاینز ، در ادامه به دستاوردهای هواپیمایی ترکیه پرداخت و گفت : طبق آمارهای سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه در سال 2013 بیست و نه میلیون مسافر توسط هواپیمایی ترکیه جابجا شدند که این عدد در سال 2014 به 55.6 میلیون مسافر رسیده است و نکته قابل تامل اینجاست که 32 میلیون نفر از این مسافران از کشورهای خارجی بوده اند.

وی افزود : طی ده سال شبکه پروازی خود را گسترش دادیم و توانستیم تعداد پروازهای خود را تا 80 درصد افزایش دهیم و این کار باعث شد تا رشد مسافر در شرکتمان به عدد 367 درصد برسد و در حالی که اغلب شرکت های هواپیمایی در دنیا در سال های 2002 تا 2014 با کاهش تعداد مسافران رو یه رو بودند ترکیش ایرلاینز با سیاست های دقیق توانست رشد چشمگیر مسافران را تجربه کند و همچنین در سال 2014 با رشد 14 درصدی مسافران داخلی و رشد 12 درصدی مسافران خارجی رو به رو بودیم.
وی ادامه داد : با برنامه ریزی های انجام شده ، تعداد مسافران هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در سال 2023 به عدد 120 میلیون نفر خواهد رسید.

تاشکنت در ادامه گفت : ترکیش ایرلاینز چهارمین شبکه پروازی بزرگ دنیا را در اختیار دارد و به اکثر نقاط دنیا پروازهای مرتب برقرار کرده و کل قاره اروپا را تحت پوشش شبکه پروازی خود قرار داده است و  به 108 کشور و 219 نقطه بین المللی پرواز داریم و اولین ایرلاین دنیا هستیم که به سرتاسر دنیا خط پروازی برقرار کرده است.

افزایش شبکه پروازی و گسترش ناوگان هوایی اولویت مهم ترکیش ایرلاینز
ضیا تاشکنت یادآور شد : در حال حاضر به تمام کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه پرواز داریم و قصد داریم شبکه پروازی با آمریکا ، آفریقا و آسیا را گسترش دهیم و به همین علت 245 فروند هواپیمای جدید شامل 12 فروند ایرباس 330 ، 16 فروند بویینگ 777 ، 177 فروند ایرباس 320 نئو ، 95 فروند از نسل جدید بویینگ 737 ، و 5 فروند بویینگ 900-737 را سفارش داده ایم که با استفاده از این هواپیماها شبکه پروازی خود را به عدد 450 خواهیم رساند.

ایرباس 330

ایرباس 320 نئو

بویینگ 777

بویینگ 737

قائم مقام بازرگانی هواپیمایی ترکیه گفت : در سال 2013 بیش از 600 میلیون دلار درآمد خالص داشته ایم و طبق برنامه ریزی قرار است سومین فرودگاه استانبول را تا سال 2021 در نزدیکی دریای سیاه بنا کنیم که کارهای زیر بنایی آن در حال انجام است و با راه اندازی این فرودگاه ، ترکیه توانایی پذیرش 150 میلیون مسافر را در سال  و رتبه یک در پذیرش مسافر در جهان خواهد داشت و این فرودگاه به عنوان چهارمین مرکز فرودگاهی جهان شناخته می شود.

افزایش پروازهای ترکیش ایرلاینز به ایران
قائم مقام بازرگانی هواپیمایی در خصوص بازار حمل و نقل هوایی ایران گفت: یکی از مقاصد مهم ما ایران است چرا که این کشور همسایه ، سابقه طولانی دوستی با ترکیه داشته و روابط بین دو کشور همواره در سطح بالایی قرار دارد.
 
تاشکت ادامه داد : در حال حاضر به شش نقطه در ایران ، هفت خط پروازی داریم و به زودی به اهواز نیز خط پروازی برقرار خواهیم کرد.

ایجاد هزاران فرصت شغلی توسط ترکیش ایرلاینز و دریافت عنوان بهترین ایرلاین اروپا
قائم مقام بازرگانی هواپیمایی ترکیه گفت : در حال حاضر بیش از نوزده هزار کارمند به صورت مستقیم در استخدام ترکیش ایرلاینز هستند که از این تعداد یازده هزار نفر به عنوان خدمه پرواز در حال خدمت بوده و به طور کلی چهل هزار پرسنل نیز در 15 شرکت طرف قرارداد با ترکیش ایرلاینز مشغول خدمت هستند.
وی اضافه کرد : با توجه به بروزرسانی ناوگان و همچنین ارائه خدمات مطلوب و بر اساس نظر سنجی های صوزت گرفته از مسافران ، ترکیش ایرلاینز توانسته برای چهار سال پیاپی عنوان بهترین شرکت هواپیمایی اروپا را کسب کند.
 
خدماتی که به مسافران ترکیش ایرلاینز اعطا می شود
ناوگان هواپیمایی ترکیش ایرلاینز دارای سه قسمت اقتصادی (Economy) ، راحت (Comfort) و بیزنس هستند که بخش "راحت" از لحاظ قیمت بلیت بین بخش های اقتصادی و بیزنس طراحی شده و صندلی های قرار گرفته در این بخش دارای عرض بیشتری نسبت به صندلی های قسمت اکونومی بوده تا مسافر احساس راحتی بیشتری کنند.

اما مسافران هر سه قسمت اقتصادی، راحت و بیزنس دارای خدمات مجرا هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم :
بیزنس کلاس :
- کترینگ : در بخش بیزنس کلاس ترکیش ایرلاینز سرآشپز مخصوص برای سرو گرم غذاهای دلخواه مسافران که از پیش تعیین شده اند حضور دارند که این سرویس تنها در انحصار این شرکت هواپیمایی است ، انواع نوشیدنی های گرم شامل کاپوچینو و قهوه درجه یک ترک نیز در قسمت بیزنس کلاس سرو می شود ، دسرهای مختلف و همچنین سالادهای متفاوت نیز در بیزنس کلاس سرو می شوند.




- سرگرمی : دستگاه های پخش کننده موسیقی و فیلم با آرشیو کامل در اختیار مسافران بخش بیزنس کلاس است.
 
- صندلی ها : صندلی های بخش بیزنس کلاس هواپیماهای ترکیش ایرلاینز دارای عرض بالا بوده و  قابلیت تبدیل به تختخواب 188 سانتی متری را دارند.این صندلی ها به یک میز مجهز هستند و شارژر مخصوص برای شارژ کردن تلفن همراه ، تبلت و لپ تاپ در آن ها تعبیه شده است.همچنین صندلی ها دارای چراغ مخصوص و نمایشگر اختصاصی برای هر مسافر است.


کلاس راحت (Comfort)
- کترینگ : انواع سالاد ، سبزیجات تازه و غذاهای گرم در این قسمت سرو می شود ، همچنین می توان دسر همراه غذا را نیز در این قسمت انتخاب کرد.

- سرگرمی : قسمت سرگرمی همانند بیزنس کلاس با آرشیو فیلم و موسیقی در اختیار مسافران است.


- صندلی ها : صندلی های بخش راحت (Comfort) در هواپیمای بویینگ 300-777 طراحی شده اند.این صندلی ها 49 سانتی متر عرض داشته و برای نشستن راحت هستند و تا 22 سانتی متر خم می شوند.هر صندلی دارای نمایشگر 10 اینچی و درگاه شارژر است.

کلاس اقتصادی (Economy) 
- کترینگ : در قسمت اقتصادی بسته به زمان پرواز یک وعده غذا (صبحانه ، نهار یا شام) به مسافران داده می شود.

- سرگرمی : مسافران می توانند از آرشیو موسیقی و فیلم در پرواز استفاده کنند.


- صندلی ها : صندلی های بخش اقتصادی قابلیت خم شدن تا 15 سانتی متر را داشته و می توان تا 19 سانتی متر صندلی را به جلو کشید.در روی هر صندلی نیز یک درگاه USB قرار دارد.درگاه شارژر نیز روی این صندلی ها تعبیه شده و بسته به نوع هواپیما یک نمایشگر 5 اینچی در جلوی مسافران قرار دارد.



چگونگی تهیه و محل آماده سازی غذاهای مورد استفاده در پرواز


یکی از مهمترین فاکتورها برای رضایتمندی مسافران سرو غذای با کیفیت در پرواز است ، همانطور که گفته شد در قسمت بیزنس کلاس هواپیمایی ترکیش یک سرآشپز برای تهیه غذاهای مختلف حضور دارد ، اما مواد اولیه باید قبل از پرواز آماده شوند و یا غذای مورد استفاده در قسمت های دیگر (راحت و اقتصادی) باید پیش از پرواز تهیه گردند.


به همین جهت ترکیش ایرلاینز در راستای افزایش کیفیت برای تهیه مواد غذایی مورد استفاده در پرواز (کترینگ) با شرکت اتریشی Do & Co قراردادی را برای تهیه مواد غذایی به امضا رسانده است ، این شرکت یکی از برترین برندهای تولید کترینگ در اروپا و جهان به شمار می رود و شعبه های مختلف آن در هشت شهر ترکیه برای تهیه غذای مورد استفاده در پرواز تاسیس شده اند.

لازم به ذکر است کترینگ سرو شده توسط این شرکت در بخش بیزینس کلاس در قاره اروپا با توجه به نظرسنجی شرکت اسکای ترکس(معتبرترین شرکت رتبه بندی کیفیت شرکت های هواپیمایی) مقام اول را کسب کرده است همچنین در بخش اقتصادی نیز رتبه دوم را داراست.


این شعبه ها سالانه بیش از 65 میلیون واحد کترینگ مورد نیاز برای شصت ایرلاین جهان را نیز تولید می کنند که باعث ایجاد اشتغال و سود آوری زیادی نیز شده است.از شرکت های هواپیمایی که  Do & Co کترینگ مورد نیاز آن ها را تهیه می کند می توان به ایرفرانس ، قطر ایرویز ، الامارت ، آسیانا و هواپیمایی اتریش اشاره کرد.


سالن اختصاصی برای استراحت مسافران ترکیش ایرلاینز 



هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در فرودگاه استانبول که مقر اصلی این شرکت است در ترمینال های ورودی و خروجی فرودگاه فضایی را به نام سال استراحت برای رفاه مسافران طراحی کرده تا در صورت لزوم اقامت مسافران در فرودگاه از این فضا برای استراحت استفاده شود ، این سالن ها که بیش از 250 متر مربع مساحت دارند ، هرکدام دارای 38 صندلی بوده و دارای امکانات زیر هستند :

1- اینترنت وای فای رایگان 
2- رایانه و چاپگر
3- خدمات خشکشویی و اتو
4- رستوران با انواع غذاهای بین المللی
5- قسمت مطالعه مجلات و نشریات منتخب جهان
6- اتاق چند رسانه ای
7- سرویس بهداشتی و حمام
8- کتابخانه


تصاویر سال استراحت :





تجهیزات پیشرفته برای آموزش کادر پروازی

آموزش کادر پروازی شامل مهمانداران ، خلبانان و نیروهای فنی مهندسی یکی دیگر از عوامل توفیق شرکت های هواپیمایی است ، هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در این حوزه نیز موفق عمل کرده و پیشرفته ترین تجهیزات را برای آموزش نیروی های مورد نیاز در اختیار گرفته است.

اولین و مهمترین بخش آموزش ، تربیت خلبانان است که باید با توجه به ناوگان موجود صورت گیرد ، ترکیش ایرلاینز برای این منظور پیشرفته ترین سامانه های شبیه ساز پرواز را برای آموزش خلبانان هواپیماهای بویینگ 777 ، بویینگ 737 ، ایرباس 310 و خانواده ایرباس 320 در اختیار دارد.

شبیه ساز پرواز بویینگ 777

شبیه ساز پرواز ایرباس 320

با کمک این سامانه های شبیه سازی آموزش خلبانان در کمترین زمان و البته با استانداردهای روز بین المللی انجام می شود و آموزش خلبانان توسط شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز باعث می شود تا از خروج ارز نیز جلوگیری گردد.


بخش بعدی در قسمت آموزش ، برای خدمه پروازی کابین و مهمانداران در نظر گرفته شده است.در این بخش نیز با توجه به نوع هواپیماهایی که در خدمت ترکیش ایرلاینز هستند شبیه سازهای مورد نیاز تهیه شدند و برای آموزش استفاده می شوند.

قسمت آموزش مهمانداران

قسمت آموزش مهمانداران

در این قسمت خدمه پرواز کابین و مهمانداران آموزش های لازم برای مقابله با حوادث و سوانح فرا می گیرند تا در صورت بروز شرایط اضطراری بتوانند به مسافران خدمت رسانی کرده و میزان خسارت و تلفات را به حداقل میزان ممکن برسانند.
آموزش های صحیح این قسمت باعث شد تا حادثه بویینگ 737 ترکیش ایرلاینز هیچگونه تلفات جانی در برنداشته باشد.

محیط آموزشی مهمانداران ایرباس 310 در شرایط اضطراری


محیط آموزشی مهمانداران ایرباس 320 در شرایط اضطراری

محیط آموزشی مهمانداران بویینگ 737 در شرایط اضطراری

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • alex dunn 0 0

    لطفا به سرقت محتویات جامه دان های مسافرین پرواز های تهران استانبول در موارد متعدد توسط پرسنل ترکیش ایرویز هم اشاره نمائید۰ همچنین به کیفیت پائین خدمات مسافری این ایرلاین در پروازهای بین المللی هم بپردازید۰پارامترهای انتخاب بهترین شرکت هواپیمائی چندان فنی و معتبر نیستند۰