مهرآباد، تبریز و اصفهان در صدر فرودگاه های رضایت بخش کشور
در تازه ترین ارزیابی سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، فرودگاه های مهرآباد، تبریز و اصفهان با کسب بالاترین شاخص های رضایتمندی مسافران، در صدر فهرست ۹ فرودگاه منتخب کشور قرار گرفتند
مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: براساس داده های سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، میانگین شاخص رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در ۹ فرودگاه منتخب این طرح به ۷۳.۹ درصد ارتقا یافت.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیدجمال قادری نسب گفت: براساس داده های سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، میانگین شاخص رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در ۹ فرودگاه منتخب این طرح به ۷۳.۹ درصد ارتقا یافت که این شاخص در مقایسه با شهریور ماه سال جاری، ۰.۳ درصد رشد داشته است.
وی اظهارداشت: در رتبه بندی فرودگاه ها، مهرآباد با میانگین شاخص رضایت ۷۵.۵ در صدر فرودگاه های تحت مالکیت شرکت قرار گرفت، فرودگاه تبریز با میانگین شاخص رضایت ۷۵.۳ درصد در جایگاه دوم ایس تاد و فرودگاه اصفهان با ثبت شاخص رضایت ۷۵ درصدی در رتبه سوم قرار گرفت.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد بیان کرد: در این ارزیابی، فرودگاه مشهد با میانگین شاخص رضایت ۷۴.۳ درصد در جایگاه چهارم قرار گرفت؛ فرودگاه شیراز با ثبت شاخص رضایت ۷۳.۶ درصد پنجم شد و فرودگاه زاهدان با شاخص رضایتمندی ۷۳.۵ درصدی برای نخستین بار در جمع شش فرودگاه برتر کشور قرار گرفت.
وی یادآورشد: بر اساس داده های دریافتی از سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، در مهرماه سال جاری فرودگاه بندرعباس با ثبت شاخص رضایت ۷۳.۲ درصد در رتبه هفتم فرودگاه های برتر کشور قرار گرفت؛ فرودگاه یزد توانست با شاخص رضایت ۷۳ درصدی، رتبه هشتم فرودگاه های برتر کشور را به خود اختصاص داد و فرودگاه اهواز با ثبت میانگین شاخص رضایتمندی ۶۵.۸ درصد، رده نهم فرودگاه های منتخب طرح جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی را از آن خود کرد.
ثبت ۳۱۵ هزار و ۵۵ نظر مسافران در ۹ فرودگاه بین المللی کشور
قادری نسب در ادامه، با بیان اینکه در مهرماه سال جاری بیش از ۳۱۵ هزار و ۵۵ نظر مسافران در کنسول های سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در ۹ فرودگاه بین المللی کشور به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به ماه گذشته، حدود ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهارداشت: داده های سامانه سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در مهرماه سال جاری نشان می دهد که متوسط شاخص رضایتمندی مسافران در این ماه ۷۳.۹ درصد بوده که این میزان در مقایسه با شهریور ماه سال جاری ۰.۳ درصد رشد داشته است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد اظهارداشت: در مهرماه سال جاری خدمات ارائه شده در فست فودها و رستوران های فرودگاهی با ثبت میانگین شاخص رضایتمندی ۸۴.۴ درصد در جایگاه نخست خدمات مورد رضایت مسافران، استقبال کنندگان و مشایعت کنندگان قرار گرفت.
شایان ذکر است سامانه جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی دارای ۶ کنسول متفاوت است که در این میان، کنسول های وب سایتی برای کلیه فرودگاه های تحت مالکیت شرکت تعریف شده است و هموطنان گرامی می توانند با مراجعه به بخش نظرسنجی پورتال شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، دیدگاه های خود را در خصوص کیفیت خدمات فرودگاهی فرودگاه مورد نظر خود اعلام کنند.