امکان کنترل گذرنامه بدون صف برای مسافران "هما" در فرودگاه های مجهز به گیت الکترونیک
مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: مسافرانی که بلیت خود را از طریق وب سایت رسمی ایران ایر خریداری و اطلاعاتشان را ثبت کنند، می توانند در فرودگاه های بین المللی مجهز به گیت های الکترونیک (Electronic Check) بدون نیاز به تکمیل اطلاعات گذرنامه در فرودگاه، مراحل کنترل گذرنامه را انجام دهند.
مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: مسافرانی که بلیت خود را از طریق وب سایت رسمی ایران ایر خریداری و اطلاعاتشان را ثبت کنند، می توانند در فرودگاه های بین المللی مجهز به گیت های الکترونیک (Electronic Check) بدون نیاز به تکمیل اطلاعات گذرنامه در فرودگاه، مراحل کنترل گذرنامه را انجام دهند.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی هما، زهرا بختیاری افزود: این خدمت با تکیه بر پروتکل های بین المللی و داده های ذخیره شده در چیپ گذرنامه های هوشمند ارائه می شود و با هدف کاهش زمان انتظار و تسهیل روند سفر مسافران طراحی شده است.
وی ادامه داد: زیرساخت های سامانه فروش اینترنتی "هما" به گونه ای طراحی شده که اطلاعات گذرنامه مسافران بر اساس استانداردهای جهانی ثبت می شود و همین امر امکان استفاده از گیت های الکترونیک را فراهم کرده است.
بختیاری همچنین توضیح داد: گذرنامه های جدید دارای چیپ الکترونیک هستند که اطلاعات هویتی و بیومتریک افراد را ذخیره می کنند و کشورهایی با تجهیزات پیشرفته فرودگاهی این قابلیت را در اختیار مسافران قرار داده اند.
مدیرکل روابط عمومی هما در ادامه گفت: در صورت استفاده از سیستم فروش اینترنتی "هما"، علاوه بر امکان خرید اضافه بار و سفارش خدمات ویژه، مسافران می توانند در هنگام خرید بلیت به صورت اختیاری اطلاعات ویزا و کارت اقامت خود را نیز ثبت کنند. این قابلیت که صرفاً در سایت "هما" ارائه شده، به مسافران کمک می کند تا در فرودگاه هایی که به گیت های الکترونیکی کنترل گذرنامه و روادید مجهز هستند، بدون مشکل و در کوتاه ترین زمان مراحل عبور را طی کنند.
وی بهره گیری از این خدمت را گامی مهم در مسیر هوشمندسازی خدمات و حرکت به سوی مدیریت دیجیتال و کارآمد در صنعت حمل ونقل هوایی دانست و تأکید کرد: امنیت و محرمانگی داده های مسافران در اولویت "هما" قرار دارد و همه مراحل بر اساس پروتکل های رمزنگاری شده انجام می شود.
بختیاری اضافه کرد: مسافران می توانند از طریق پروفایل کاربری خود در سایت iranair.com، نسبت به فعال سازی این خدمت اقدام کنند.