| کد خبر: 266090 |

انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) برای مسیرها و هواپیماهای خاص است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) برای برخی از مسیرهای طولانی و هواپیماهای پهن پیکر در جهت کاهش استهلاک انها است.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) برای برخی از مسیرهای طولانی و هواپیماهای پهن پیکر در جهت کاهش استهلاک انها است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری در رابطه با احتمال انتقال برخی از پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) گفت: این امر موضوع جدیدی نبوده و در سالهای گذشته نیز در شورای شهر تهران مطرح شده و در رابطه با پروازهای طولانی با هواپیماهای پهن پیکر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هواپیماهای پهن پیکر علاوه بر پروازهای داخلی، پروازهای خارجی هم دارند و به گفته بسیاری از متخصصان صنعت هوایی، اگر هواپیماها برای پروازهای خارجی از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین المللی حضرت امام (ره) بروند، این جا به جایی یک سیکل پروازی محاسبه شده که در عمر هواپیما بسیار موثر بوده و آن را کاهش می دهد که البته استدلال درستی است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس در رابطه با صحبت های رئیس سازمان هواپیمایی کشور در خصوص اینکه "صاحب کارخانه هواپیماسازی شدیم"،خاطرنشان کرد: خوشبتخانه در حوزه های مختلف فناوری و تکنولوژی به سطوح بسیار خوبی رسیدیم و در برخی صنایع مانند پزشکی، دفاعی، ساخت توربین و ژنراتور، کشتی سازی، واگن سازی و... موفقت های بسیاری کسب کردیم. لذا در این حوزه هم در صورت حمایت می توانیم موثر باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: شرکت های دانش بینان در سطوح خدمات بسیار عالی فعالیت می کنند، در سطوح متوسط صنعتی نیز ورود قابل قبولی داشتند و باید آنها را کمک و هدایت کنیم تا برای ورود به صنایع بزرگ نیز جسارت و شجاعت داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای توسعه صنعت هواپیما سازی باید مقیاس اقتصادی آن را هم در نظر بگیریم تا صرفه اقتصادی داشته باشد و قبل از تولید، سفارش های مربوطه را از بخش های مختلف داخلی دریافت و بستر توسعه آن را نیز فراهم کنیم. ساخت هواپیما در کشورمان در مراحل ابتدایی بوده و باید به سمت تجاری سازی و توسعه حرکت کند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.