| کد خبر: 260009 |

◄ سفارشات عقب‌ افتاده شرکت ایرباس چند فروند است؟

شرکت هواپیماسازی ایرباس در نیم سال اول 2023 سفارشات بیشتری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دریافت کرد.

تین نیوز

شرکت هواپیماسازی ایرباس در نیم سال اول 2023 سفارشات بیشتری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دریافت کرد، در حالی که رقم سفارشات عقب افتاده غول هواپیماسازی اروپا همچنان بالاست. همچنین بیشترین تحویل هواپیمای تجاری مربوط به خانواده ایرباس A320  بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از Laranews، بر اساس گزارش منتشر شده توسط ایرباس، این شرکت تا پایان ژوئن 2023، سفارش ناخالص هواپیماهای تجاری عدد 1080 فروند را به خود دید که در قیاس با نیم سال اول سال 2022 (442 فروند) افزایش بیش از دوبرابری را تجربه کرده است. همچنین سفارشات شبکه ای بعد از کنسل کردن 1044 فروند عنوان شده، در حالیکه این رقم در سال گذشته میلادی 259 فروند بوده است. از طرف دیگر مجموع سفارشات عقب افتاده شرکت ایرباس تا پایان نیم سال اول سال جاری، 7967 فروند ذکر شده است. 

کدام مدل هواپیمای تجاری ایرباس تحویل داده شد؟

در نیم سال اول سال 2023، شرکت هواپیماسازی ایرباس تعداد 316 فروند هواپیمای تجاری تحویل داد که به تفکیک مدل شامل موارد ذیل است.

هواپیماهای تجاری تحویلی ایرباس در نیم سال اول 2023

نوع هواپیما

تعداد (فروند) تحویل داده شده
ایرباس A220 25
ایرباس A320 256
ایرباس A330 14
ایرباس A350 21

درآمد ایرباس در نیم سال اول سال 2023 چقدر بود؟

درآمد تلفیقی شرکت هواپیماسازی ایرباس در نیم سال اول سال جاری میلادی با 11 درصد افزایش به 27.7 میلیارد یورو رسید، در حالیکه در مدت مشابه سال قبل این عدد 24.8 میلیارد یورو بوده است. لازم به ذکر است که درآمد تعدیل شده ایرباس (بدون احتساب بهره و مالیات) در 6 ماه اول سال 2023، مشابه عدد سال قبل روی رقم 2256 میلیون یورو ثابت ماند.

هدفگذاری ایرباس برای پایان سال 2023

مطابق با هدفگذاری شرکت ایرباس تا پایان سال جاری، تعداد 720 فروند هواپیمای تجاری تحویل داده می شود و درآمد تعدیل شده این کمپانی هواپیماسازی به رقم میلیارد یورو می رسد. همچنین ایرباس به برنامه توسعه و ارتقای هواپیمای ایرباس A220 ادامه داده تا جایی که تولیدات ماهانه این نوع هواپیما را به 14 فروند در ماه (تا سال 2025) برساند. در مورد خانواده ایرباس A320، تولیدات ماهانه این هواپیمای پرکابرد به 75 فروند در ماه (تا سال 2026) خواهد رسید.

Guillaume Faury مدیرعامل ایرباس در رابطه با گزارش منتشر شده اخیر گفت: در 6 ماه اول سال 2023 در یک محیط عملیاتی که همچنان پیچیده است به خوبی در تجارت خود پیشرفت کردیم. هواپیماهای تجاری ما پرتقاضا هستند، همان گونه که سفارش 800 فروند هواپیما در نمایشگاه هوایی پاریس این را نشان داد. این افزایش تقاضا هم ناشی از رشد و هم جایگزینی ناوگان است، زیرا شرکت های هوایی در ناوگان با مصرف سوخت بهینه تر سرمایه گذاری می کنند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • داراشاد 0 0

    ببین این غول هواپیما سازی حداقل ۶۰ درصد قطعات هواپیماهایش را شرکت بویینگ آمریکا تامین می‌کنه ، آره این غول اگر شرکت بویینگ بهش قطعات نده چه اتفاقی میفته ، اگه این غوله ‌پس شرکت بویینگ اسمشو چی باید گذاشت .

    • ناشناس 0 0

      اولا منبع این آمار از کجاست دوما همین بوئینگ موتورهای هواپیما را از رولزرویس میگیره پس یعنی آمریکا دانش ساخت موتور هواپیما را نداره در واقع دنیا داره باهم همکاری میکنه و هر کشور و شرکتی یه قطعه تخصصی را تولید میکنه و میفروشن همه این کارها برای کاهش قیمت و هزینه تولید هست شما الان مرسدس بنز آلمان را اگر کالبد شکافی کنی طبق آماری که چندسال پیش مجله اسکالا آلمان توضیح داده بود ۵۰ درصد قطعات مرسدس بنز اتاق E کلاس آلمانی نبودن پس طبق نظریه شما مرسدس بنز پور صنعت خودروسازی نمیتونه ماشین بسازه