| کد خبر: 258267 |

◄ یزد ایر گواهینامه بهره برداری هوایی گرفت

شرکت هواپیمایی یزد ایر اعلام کرد که موفق به دریافت گواهینامه بهره برداری هوایی (AOC) از سازمان هواپیمایی کشور شد.

تین نیوز

در شهریورماه سال گذشته بود که مهران فاطمی، استاندار یزد، خبر از تاسیس ایرلاین بومی در این استان داد و اعلام کرد: یکی از مشکلات اساسی استان یزد نداشتن پرواز‌های اختصاصی و تاخیر‌های چند ساعته بود، بنابراین شکل گیری یک شرکت پروازی در استان یزد پیگیری شد.

او هدف تاسیس این شرکت هواپیمایی را رونق گردشگری عنوان کرده و گفته بود: با پیگیری ‌های انجام شده با حجم سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان مشترک شرکت چادرملو و ماهان، شرکت پروازی یزد تحت عنوان شرکت "یزد ایر ایران" ثبت شد و تمامی سهم چادرملو به حساب شرکت واریز شد.

بنا به گفته استاندار یزد، دو هواپیما که متعلق به ماهان بود، جزو سرمایه ‌های این شرکت هواپیمایی شد و چهار فروند هواپیما نیز قرار است خریداری شود که بر اساس برنامه زمان بندی ما مهرماه انجام می ‌شود. آنطور که عنوان می شود در حال حاضر این ایرلاین صاحب 5 فروند هواپیما است.

در واقع سهامداران شرکت یزد ایر به ترتیب شرکت سپهر کاوه کیش۵۰ درصد، هلدینگ چادرملو ۴۹ درصد و رضا نمکشناس یک درصد است.

مطالعه بیشتر:

 آبادان صاحب ایرلاین می شود

همچنین لازم به ذکر است که اولین پرواز رسمی شرکت هواپیمایی «یزد ایر» در بهمن ماه سال گذشته انجام شد؛ ام به تازگی این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که «یزد ایر» موفق به دریافت گواهینامه بهره برداری هوایی (AOC) از سازمان هواپیمایی کشور شد.

بنا به اعلام این شرکت هواپیمایی، پس از ممیزی‌ های گسترده و بازرسی ‌های مختلف در حوزه ‌های عملیات پرواز، صلاحیت پرواز، ایمنی، امنیت هوایی و بازرگانی و تطبیق‌های صورت گرفته با الزامات و مقررات مربوطه، شرکت هواپیمایی «یزد ایر» گواهینامه بهره برداری هوایی (AOC) را از سازمان هواپیمایی کشور دریافت کرد.

در انتها گفتنی است، در تیرماه سال جاری، آخرین دوره پرکتیکال مهمانداری و پایان آموزش دوره اول مهمانداران هواپیمایی یزد ایر نیز به پایان رسید.

آموزش دوره اول مهمانداران هواپیمایی «یزد ایر» با حضور بیش از ۲۰ مرد و زن شرکت کننده در این دوره و برگزاری آخرین دوره پرکتیکال مهمانداری، پایان یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.