| کد خبر: 249149 |

رونمایی و تست اولین موتور هواپیمایی در هفته های آینده

دبیر نمایشگاه بین المللی هوایی ایران اظهار داشت: تا چند هفته آینده از موتور هوایی با کاربرد هواپیماهای مسافربری رونمایی می کند.

تین نیوز

دبیر نمایشگاه بین المللی هوایی ایران اظهار داشت: تا چند هفته آینده از موتور هوایی با کاربرد هواپیماهای مسافربری رونمایی می کند.

به گزارش تین نیوز ، بیژن بنکدار از رونمایی از اولین موتور هواپیمایی در نمایشگاه بین المللی هوایی ایران (ایران ایر شو) خبر داد و گفت : تا چند هفته آینده از موتور هوایی با کاربرد هواپیماهای مسافربری رونمایی می کند و این موتور در نمایشگاه ایران ایر شو برای اولین بار تست خواهد شد.

وی با اشاره به حضور شرکت های خارجی و داخلی فعال در صنعت هوانوردی و هوا فضا در نمایشگاه هوایی ایران اظهار داشت: علی رغم اعمال تحریم های سختگیرانه علیه کشورمان به ویژه تحریم های هوانوردی برگزاری این نمایشگاه بین المللی را متوقف نکردیم و در این دور از نمایشگاه از اولین موتور هوایی ساخته شده  رونمایی و برای اولین بار مورد تست قرار می گیرد.

دبیر نمایشگاه بین المللی هوایی ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ٩٠ شرکت داخلی و خارجی مرتبط با صنعت هوانوردی و صنایع فضایی حضور دارند و قرارداد همکاری شرکت روسی و ایرانی برای ساخت هلیکوپتر تولید مشترک در کشورمان منعقد می شود.

بنکدار افزود: شرکت هایی از پاکستان، روسیه، چین ، ترکیه و ایتالیا از شرکت های حاضر در ایران ایرشو هستند و قراردادهای علمی و همکاری در بحث ساخت قطعات، پشتیبانی سیستم های هلیکوپتری و هواپیماهای مسافربری با این شرکت های خارجی منعقد می شود.

وی با بیان اینکه موتور جت تولید شده صد در صد داخلی است و  نه تنها مورد استفاده داخل بلکه امکان صادرات دارد، گفت: یک هواپیما متشکل از ١٠ میلیون قطعه است که تولید تمام این قطعات در یک کشور منطق علمی و عملی ندارد و شرکت های مختلف در دنیا بخش هایی از این قطعات را تولید می کنند و در این نمایشگاه هم شرکت هایی از روسیه و ترکیه فعال در ساخت قطعات هواپیما حضور خواهند داشت و تولیدات خود از جمله انواع پرنده های روسی به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گفته بنکدار نمایشگاه ایران ایر شو ٢٢ تا ٢۵ آذر ماه با حضور ارگان های هوا و فضایی کشور و دستگاه ها و نهادهای مرتبط با صنعت هوانوردی و فعالان صنعت در کیش برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    مپنا بزرگترین شرکت خاورمیانه در ساخت نیروگاههای حرارتی نیروگاههای بادی ، خورشیدی و ژئوترمال که هم در امر ساخت ساخت توربین و ژنراتور و و هم بهره برداری و نگهداری خودکفاست. مپنا در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی یکی از بهترین شرکتها در خاورمیانه است. مپنا در بخش تولید لوکوموتیو یکی از پیشرو های این صنعت است. مپنا در صنعت مونوریل و ساخت و احداث مترو پیشگام است . مپنا در ساخت ماشین های برقی پیشگام و ...