| کد خبر: 242252 |

۲۳۲ پرواز سال گذشته از فرودگاه ماکو انجام شد

سرپرست فرودگاه منطقه آزاد ماکو گفت: طی سال گذشته، ۲۳۲ پرواز از تهران به ماکو و برعکس در این فرودگاه انجام شد، که نسبت به سال قبل از آن۷۷درصد افزایش دارد.

تین نیوز

قربان محرم نژاد با بیان اینکه تسهیل تردد گردشگران، فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران، متخصصان و شهروندان این منطقه از طریق حمل و نقل هوایی، علاوه بر آثار مستقیم حمل و نقل سریع و ایمن، آثار قابل توجه دیگری نیز دارد، اظهار داشت: پروازهای فرودگاه ماکو روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه انجام می شود.

وی ادامه داد: در این مدت، تعداد مسافران ورودی چهار هزار و ۷۷۲ نفر و مسافران خروجی پنج هزار و ۵۳۴ نفر ثبت شده است.

سرپرست فرودگاه منطقه آزاد ماکو ادامه داد: همچنین میزان بار ورودی توسط مسافران ۳۶هزار و ۲۳۷ کیلوگرم بوده و ۴۹ هزار و ۴۳۳ کیلوگرم نیز خروجی بار بوده است.

وی بیان کرد: این فرودگاه در مساحتی بالغ بر ۳۲۵ هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است.

به گزارش ایرنا، احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد سال ۱۳۹۳ آغاز و اولین پرواز آزمایشی آن در دهه فجر سال ۱۳۹۴ انجام شد.

ترمینال اصلی فرودگاه در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع احداث شده که در کنار سالن ترمینال vip قادر به پذیرش مسافران پروازهای داخلی و بین المللی است.

مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مرداد ماه ۱۳۹۸ صادرشده و پروازهای بین المللی نیز متناسب با فراهم شدن شرایط تقاضا برقرار می‌شود.

نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۵ با عزیمت خانواده‌های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به سوی مشهد انجام شد تا فرودگاهی که در کمتر از ۲ سال احداث شد با استفاده از ترمینال موقت مورد بهره برداری قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.