| کد خبر: 239638 |

فرودگاه شهدای جهرم، فرودگاه بین‌المللی شد

با برگزاری جلسات مستمر در وزارتخانه‌های مرتبط و تلاش‌ و پیگیری‌های بی وقفه‌ همه‌ مراجع ذی‌ربط و مصوبه هیات دولت، فرودگاه شهدای جهرم به فرودگاه بین‌المللی ارتقا یافت.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با برگزاری جلسات مستمر در وزارتخانه‌های مرتبط و تلاش‌ و پیگیری‌های بی وقفه‌ همه‌ مراجع ذی‌ربط و مصوبه هیات دولت، فرودگاه شهدای جهرم به فرودگاه بین‌المللی ارتقا یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی افزود: فرودگاه شهدای جهرم به عنوان راه مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر و فرودگاه بین المللی تعیین شد.

وی اظهار کرد: پس از رایزنی‌های فراوان و کسب مجوزها و استعلام‌های موردنیاز، در جلسه عصر دیروز هیئت دولت که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، هیات دولت به استناد تبصره (۱) ماده (۱۰۳) قانون امور گمرکی و با هدف تسهیل در صادرات و رونق گردشگری در کشور، فرودگاه شهدای جهرم در استان فارس را به عنوان فرودگاه بین المللی و مرز مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر تعیین کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر بیان کرد: با این اتفاق مبارک شاهد تسریع در رشد و پیشرفت همه‌جانبه شهرستان جهرم خواهیم بود و با پی‌گیری‌های صورت گرفته شاهد امکان انجام پروازهای خارجی نیز از مبدا فرودگاه شهدای جهرم خواهیم بود.

فرودگاه جهرم در سال ۱۳۴۸ به عنوان دومین فرودگاه استان فارس بعد از فرودگاه شیراز تأسیس شد و پس از یک دوره تعطیلی مجدد در سال ۱۳۹۷، بازگشایی شد.

این فرودگاه دارای پروازهایی به مقصد تهران، مشهد است که هفته‌ای سه پرواز دارد. پروازهای پارس ایر در روزهای چهارشنبه و پروازهای ایران ایر، روزهای شنبه و دوشنبه در این فرودگاه انجام می‌شود.

در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰، در مجموع ۱۱۴ نشست و برخاست در این فرودگاه انجام شده است که سه هزار و ۲۷۲ مسافر و ۳۶ هزار و ۱۹ کیلوگرم بار با استفاده از این پروازها جابه‌جا شد. روژه ترمینال فرودگاه جهرم با ۱۵۰۰ مترمربع سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید و سایر تجهیزات و زیرساختها در حال تکمیل و افزوده شدن است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.