| کد خبر: 238717 |

پرواز مجدد بوئینگ ۷۳۷ مکس در اتیوپی ۳ سال پس از سقوط مرگبار

خطوط هوایی اتیوپی اعلام کرد که قصد دارد پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس را در ناوگان خود در فوریه ۲۰۲۲ از سر بگیرد.

تین نیوز

خطوط هوایی اتیوپی اعلام کرد که قصد دارد پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس را در ناوگان خود در فوریه ۲۰۲۲ از سر بگیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از راشاتودی، خطوط هوایی اتیوپی روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را در ناوگان خود در فوریه 2022 از سر بگیرد و تأکید کرد که از ایمنی آنها راضی است.

رئیس این شرکت در بیانیه ای گفت: ایمنی بالاترین اولویت ما است ... و هر تصمیمی که می گیریم و یا هر اقدامی که انجام می دهیم بر اساس ایمنی است.

وی افزود: ما زمان کافی برای نظارت بر کار اصلاح طراحی (این هواپیما) و بیش از 20 ماه فرآیند اصلاح دقیق صرف کرده‌ایم... خلبانان، مهندسان، تکنسین‌های هواپیما، خدمه کابین ما به ایمنی این ناوگان اطمینان دارند.

بر اساس این گزارش، پرفروش ترین هواپیمای تک راهرو بوئینگ یعنی 737 مکس پس از دو سانحه هوایی به فاصله شش ماه از هم که منجر به کشته شدن 346 نفر شد، در سراسر جهان زمین گیر شد.

در سال 2019، پرواز 302 خطوط هوایی اتیوپی، که یک هواپیمای بوئینگ 737 مکس به مقصد کنیا بود، شش دقیقه پس از برخاستن از آدیس آبابا، پایتخت این کشور، سقوط کرد و همه 157 مسافر و خدمه آن کشته شدند.

پس از سقوط یک هواپیمای خطوط هوایی لایِن ایر Lion Air در اندونزی در اکتبر 2018 و کشته شدن 189 نفر، این دومین فاجعه این مدل هواپیما در 6 ماه بود.

کارشناسان نقص های فنی را در حسگرها و نرم افزار جدید کنترل پرواز این هواپیماها شناسایی کردند که برای خلبانان توضیح داده نشده بود.

این هواپیما در اواخر سال 2020 دوباره به آسمان ها بازگشت و خطوط هوایی در سراسر جهان سفارش های خود برای این هواپیما را تحویل گرفتند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.