| کد خبر: 235914 |

◄ ماجرای تعطیلی پایگاه اورژانس هوایی یاسوج چیست؟

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعطیلی پایگاه اورژانس هوایی یاسوج توضیحات ارائه کرد.

تین نیوز

 جهانبخش وحدت نژاد ضمن تایید تعطیلی پایگاه اورژانس هوایی یاسوج گفت: بالگرد اورژانس یاسوج تا پایان قرارداد قبلی اش( ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) تسویه شده و قرارداد جدید هم توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی امضاء شده اما از طرف شرکت هلیکوپتری ایران تا کنون امضاء نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی در خصوص دلیل امضا نشدن قرارداد از سوی شرکت هلیکوپتری ایران اظهارکرد: دلیل این مساله متاسفانه بخاطر اینکه شرایط تامین قطعات بالگرد برای شرکت مذکور سخت شده است و دنبال افزایش درصد بیشتری نسبت به قرارداد قبل با سازمان اورژانس کشور است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: متاسفانه نه تنها پایگاه اورژانس یاسوج بلکه خیلی از پایگاه‌های کشور تحت پوشش این شرکت مثل طبس، داراب و... تعطیل شده اند.

وحدت نژاد در حال پیگیری این مشکل از طریق تهران هستیم، عنوان کرد: اورژانس کشور بودجه ای را تحت عنوان بودجه بسته تحول سلامت دارد که تاکنون حتی یک ریال از این محل به استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت نشده اما با این وجود مطالبات شرکت هلیکوپتری ایران از استان را تا پایان قرارداد از محل های دیگر تامین و پرداخت کرده ایم.

وی در خصوص انتقال بالگرد اورژانس هوایی یاسوج به شهر اهواز استان خوزستان ادامه داد: شرکت هلیکوپتری ایران بالگرد اورژانس هوایی استان را به اهواز انتقال داده اما گفته که با توجه به اینکه چند قطعه از بالگرد اورژانس یاسوج مشکل داشته این قطعات را از جاهای دیگر تامین کردیم.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کاپیتان قیاسی مدیرعامل شرکت هلیگوپتری ایران طی نامه ای اعلام کرده که همه اورژانس های تحت نظر این شرکت تعطیل می شوند.

گفتنی است که با توجه به محروم بودن، استان کهگیلویه و بویراحمد، کوهستانی و صعب‌العبور بودن بیشتر مناطق این استان، پراکندگی استان و مناطق مختلف فاصله با مرکز استان، این پایگاه اورژانس هوایی که از سال ۹۵ راه اندازی شده، نیاز جدی این استان است.

یاد آور می شود که از زمان فعالیت اورژانس هوایی در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که از رور پنجم شهریور ماه ۱۴۰۰ تاکنون تعطیل شده، تا زمان فعالیت بیش از ۱۰۰۰ ماموریت انجام داده که بیش از ۹۰ درصد این ماموریت ها برای بیماران و مصدومان با وضعیت وخیم بودند که به بخش ای سی یو انتقال داده شدند و یا تحت عمل جراحی قرار گرفتند. از مجموع ماموریت های اورژانس هوایی در این استان حدود ۴۰۰ مورد انتقال مادران باردار از مناطق محروم، سخت گذر و دور افتاده بوده که این مهم میزان مرگ و میر مادران باردار را در کهگیلویه و بویراحمد به صفر رساند.

وجود و فعالیت اورژانس هوایی، زمان رسیدن مصدومان و بیماران از صحنه تا بیمارستان را ۳۰۰ برابر کاهش می دهد.

از نظر اورژانس کشور واجب ترین پایگاه اورژانس هوایی به ترتیب پایگاه اورژانس هوایی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان الیگودرز در استان لرستان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.