| کد خبر: 235345 |

◄ سازمان هواپیمایی کشوری ایران کجاست؟

یک شهروند خبرنگار تین نیوز مقیم گرجستان با ارسال اطلاعیه ای که از سوی سفارت ایران در گرجستان منتشر شده است به ابتکار عمل ایرلاین های ترکیه ای برای حل مشکل مسافران ایرانی عازم گرجستان خبر داد.

تین نیوز

یک شهروند خبرنگار تین نیوز مقیم گرجستان با ارسال اطلاعیه ای که از سوی سفارت ایران در گرجستان منتشر شده است به ابتکار عمل ایرلاین های ترکیه ای برای حل مشکل مسافران ایرانی عازم گرجستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، این شهروند خبرنگار گفت: اطلاعیه سفارت (اطلاعیه را در ادامه خبر بخوانید) نشان می دهد شرکت های هواپیمایی ترکیه ابتکار عمل را در حل مشکل مسافران ایرانی عازم گرجستان به دست گرفته اند.

وی افزود: با این اقدام، اولا شرکت هواپمیایی ترکیه، مشکل مسافران ایرانی عازم تفلیس را برطرف می کند،  ثانیا بازار حمل و نقل هوایی به گرجستان را به دست می آورد و ثالثا به جذب بخشی از مسافران به ترکیه و توسعه توریسم کمک می کند.

وی تاکید کرد: سوال من  این  است که اولا سازمان هواپیمایی کشوری ایران کجاست؟ ثانیا وزارت امور خارجه ما چرا در حل مشکلات فعال نیست؟

به گزارش تین نیوز، در بخشی از متن اطلاعیه سفارت ایران که این شهروند خبرنگار برای ما ارسال کرده، آمده است: برابر رایزنی ها و تفاهم های حاصله با مدیران ترکیش ایر مقرر شد شرکت ترکیش ایر به علت برخورداری از دفتر نمایندگی دائم در تفلیس، هماهنگی امور بین متقاضیان ایرانی و ایرلاین  ترکی با مراجع ذیربط گرجستان به خصوص مرزبانی را بر عهده گرفته و تسهیلات زیر را دفتر ترکیش ایر در تفلیس برای ایرانیان مقیم گرجستان که مجوز های خاص صادره برای سفارت ایران درتفلیس را برخوردار هستند، فراهم و تسهیل سازد.

 بر اساس این اطلاعیه، ترکیش ایر هماهنگی های لازم  با دفاتر این ایرلاین در استانبول و آنکارا و دیگر دفاتر فروش خود در ایران را بر عهده خواهد داشت.

برای ایرانیانی که اسامی شان در لیست ارسالی به ترکیش ایر در تفلیس است این دفتر به عنوان هماهنگ کننده امور تهیه بلیت پس از دریافت اسامی متقاضیان  برخوردار از مجوز خاص از طریق دفاتر خود در ترکیه و ایران، مسئولیت هماهنگی و چک کردن اسامی متقاضیان با مرزبانی گرجستان را به عهده خواهد داشت.

بر این اساس دفاتر ترکیش ایر در ترکیه و ایران براساس لیست های صادره از سفارت، نسبت به فروش بلیت اقدام خواهند کرد.

همچنین دفتر ترکیش ایر در تفلیس موظف شده است پس از اطمینان خاطر از وجود اسامی در فهرست اداره کل مرزبانی گرجستان و اعلام از طرف دفتر نمایندگی ایرلاین تفلیس، فرصت را برای متقاضیان ایرانی برای خرید و رزرو نهایی بلیت فراهم کرده و متقاضیان نیز می توانند از طریق نمایندگی های فروش در ایران به پرداخت وجه بلیت مبادرت نمایند.

بدین وسیله مسیر دیگری علاوه بر مسیرهای ایرلاینی داخلی ایران برای متقاضیان انفرادی به ویژه دانشجویان ایرانی که مایل بوده به گرجستان مسافرت کنند، فراهم می گردد. همچنین مقرر شد دفتر ترکیش ایر در تفلیس مسئولیت هماهنگ سازی با دیگر ایرلاین های ترکیه ازجمله  پگاسوس ....را نیز به عهده بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.