| کد خبر: 231501 |

لغو کلیه پروازها میان اوکراین و بلاروس

نخست وزیر اوکراین از لغو کلیه پروازها میان اوکراین و بلاروس و همچنین ممنوعیت استفاده از آسمان بلاروی برای انجام پروازهای ترانزیتی خبر داد.

تین نیوز

نخست وزیر اوکراین از لغو کلیه پروازها میان اوکراین و بلاروس و همچنین ممنوعیت استفاده از آسمان بلاروی برای انجام پروازهای ترانزیتی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تاس، نخست وزیر اوکراین از تعلیق کلیه پروازهای میان این کشور و بلاروس و همچنین ممنوعیت استفاده از آسمان بلاروس برای انجام پروازهای ترانزیتی خبر داد.

بر اساس این گزارش، «دنیس شمیگال» با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: اوکراین کلیه پروازها با بلاروس را از نیمه شب ۲۶ ماه می (ماه جاری میلادی) به حال تعلیق در خواهد آورد. دولت با برگزاری جلسه‌ای اضطراری به وزارت زیر ساخت، سازمان خدمات هوانوردی و شرکت هواپیمایی دولتی «اوکرایروح» دستور داده تا تمامی اقدامات لازم برای انجام این مقصود را به کار گیرند. به علاوه، کلیه شرکت‌های هواپیمایی اوکراینی از انجام هرگونه پرواز در آسمان بلاروس منع خواهند شد.

به گفته نخست وزیر اوکراین نشاندن هواپیمای مسافری متعلق به شرکت «ریان ایر» این کشور در مینسک که از سوی دولت بلاروس انجام شده، نقض مفاد کنوانسیون هوانوردی مسافری بین‌المللی محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است این اقدام اوکراین در پی اقدام روز ۲۳ می دولت بلاروس مبنی بر نشاندن پرواز شرکت هواپیمایی ریان ایر اوکراین در فرودگاه بین‌المللی مینسک صورت پذیرفته که در آن زمان، اعلام شد هواپیمای مذکور احتمالاً حامل یک بمب است. اما کمی بعد اعلام شد فردی به نام «رومن پروتاسویچ» از وبلاگ نویسان مخالف دولت بلاروس در این پرواز حضور داشته و ظاهراً دلیل فرود آوردن اضطراری پرواز نیز بازداشت وی بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.