| کد خبر: 228364 |

فرودگاه سقز در ۶ ماه نخست ۱۴۰۰ افتتاح می شود

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با بیان اینکه امیدوارم پروژه فرودگاه سقز در ۶ ماه نخست سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد، گفت: پس از رایزنی با سرمایه گذاران، تفاهم نامه‌ای برای راه اندازی کارخانه دخانیات امضا شد.

تین نیوز

 نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با بیان اینکه امیدوارم پروژه فرودگاه سقز در ۶ ماه نخست سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد، گفت: پس از رایزنی با سرمایه گذاران، تفاهم نامه‌ای برای راه اندازی کارخانه دخانیات امضا شد.

به گزارش تین نیوز، بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه خود از ابتدای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، گفت: هرچند پروژه فرودگاه سقز از سال 84 استارت خورده اما با وجود گذشت 15 سال از آغاز آن، همچنان بلاتکلیف مانده و تاکنون تکمیل نشده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با بیان اینکه با پیگیری از وزیر راه و شهرسازی، اقدامات لازم برای تکمیل پروژه فرودگاه سقز انجام شده است، افزود: ضرورت تکمیل این پروژه محور سوال من، از آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی بود که پس از طرح این سوال وی از این پروژه بازدید کرده و مدیرکل راه و شهرسازی را مامور کرد تا اقدامات لازم برای تکمیل آن را انجام دهد.

وی اضافه کرد: براساس قول وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه مقرر شده بدون محدودیت اعتباری، این پروژه تکمیل شود، امیدواریم این پروژه در 6 ماه نخست سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره کریدور شمال به جنوب، توضیح داد: حدود 330 کیلومتر این کریدور در استان کردستان قرار داشته و در 5 قطعه تعریف شده است که قطعه نخست آن در حوزه انتخابیه اینجانب قرار دارد اما متاسفانه تاکنون پیشرفت فیزیکی در این زمینه صورتنگرفته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تکمیل پروژه کریدور شمال به جنوب یکی از مطالبات مردم است، تصریح کرد: این پروژه با کمبود اعتبارات روبه رو است و تنها 150 کیلومتر از 330 کیلومتر مذکور ساخته شده که با جدیت پیگیر عملی شدن آن هستیم.

وی درباره طرح احیای دخانیات سقز نیز تصریح کرد: سقز دومین شهرستان استان کردستان و دارای جمعیت جوان و آماده به کار بسیار است که به جز کار دولتی و خدماتی زمینه اشتغال دیگری در آن وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه صنعت دخانیات سقز از سال 1339 کلنگ زنی شد و این کارخانه تا سال 84 فعال بوده و حدود 500 نفر در آن مشغول بودند، ادامه داد: این کارخانه جزو صنایع مطرح غرب کشور بود اما به دلیل تغییر سیاست‌ها و سوءمدیریت‌ها تعطیل شده است.

رحیمی با تاکید بر ضرورت فعالسازی مجدد کارخانه دخانیات سقز، ادامه داد: این کارخانه تاسیسات منحصر به فردی داشته و از 7 هزار متر فضای کارگاهی و سوله ای برخوردار است. پس از رایزنی با سرمایه گذار، یکشنبه گذشته با تفاهم نامه‌ای برای راه اندازی این کارخانه امضا شد؛ امیدواریم تا خرداد این کارخانه مجدد به چرخه تولید بازگردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.