| کد خبر: 227277 |

ایرباس خواستار آتش بس در جنگ تجاری با بوئینگ شد

رئیس شرکت هواپیماسازی ایرباس روز شنبه خواستار آتش بس در جنگ تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر یارانه های پرداختی به صنایع هوایی شد.

تین نیوز

 رئیس شرکت هواپیماسازی ایرباس روز شنبه خواستار آتش بس در جنگ تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر یارانه های پرداختی به صنایع هوایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛  گیوم فائوری مدیرعامل ایرباس در گفت وگوی رادیویی گفت که نبرد تعرفه های بازرگانی و گمرگی، زیان ناشی از بحران همه گیری کووید -۱۹ را تشدید کرده است.

واشنگتن در پی اختلاف طولانی در سازمان تجارت جهانی، به ویژه در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، از سال ۲۰۱۹میلادی به صورت تدریجی تعرفه های گمرگی ۱۵ درصدی بر هواپیماهای جت ایرباس اعمال کرده و اتحادیه اروپا نیز از یک سال بعد، تعرفه های متقابلی بر جت های بوئینگ وضع کرد که دیگر کالاهای خوراکی و غیرخوراکی را نیز در بر می گرفت.

فائوری افزود که این اختلاف که اکنون کهنه شده، ما را در شرایط باخت - باخت قرار داده است. ما به وضعی رسیده ایم که عقل می گوید باید آتش بس اعلام کرده و این اختلاف را حل کنیم.

مقام های شرکت بوئینگ ایالات متحده، هنوز به این سخنان واکنشی نشان نداده اند.

برزیل که با کانادا اختلاف همانندی بر سر یارانه های پرداختی دولت به جت های کوچک تر میان برد دارد، روز پنجشنبه با گذشت کردن از شکایت خود از اوتاوا، خواستار امضای توافق صلح جهانی میان کشورهای تولیدکننده این کالاها برای حمایت از صنایع هوافضا شد.

فائوری با ابراز نگرانی در باره گسترش ممنوعیت های سفری میان کشورهای اروپایی، افزود: اختلاف زیان بار با بوئینگ به ویژه در دوره همه گیری کووید–۱۹، به شدت به بخش  سفرهای هوایی، آسیب وارد کرده و منجر به اعمال محدودیت های مسافرتی یا بسته شدن مرزهای کشورها شده است.

وی اولویت شماره یک کشورها را بازگشایی مرزها و اجازه سفر دادن به شهروندان، براساس آزمایش ابتلا به کرونا و در نهایت واکسیناسیون دانست.

دفتر نمایندگی تجاری ایالت متحده بهمن ۹۸ طی بیانیه ای اعلام کرده بود که آمریکا از ۲۸ اسفند۹۸، نرخ عوارض اضافی تحمیل شده به هواپیماهای وارداتی خود از اتحادیه اروپا را از ۱۰ به ۱۵ درصد افزایش خواهد داد. این اقدام باعث شد در آن زمان جنگ تجاری میان اتحادیه اروپا و دولت ترامپ تشدبد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.