| کد خبر: 225191 |

۱۵۰هزار مسافر از فرودگاه قشم تردد کردند

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۵۰ هزار نفر با یکهزار و ۷۹۰ پرواز از طریق این فرودگاه تردد کرده‌اند.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۵۰ هزار نفر با یکهزار و ۷۹۰ پرواز از طریق این فرودگاه تردد کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز، غلامرضا دهقانی زاده شامگاه‌پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این ارقام نسبت در مدت مشابه سال قبل، از نظر تعداد مسافر ۴۲ درصد و از نظر تعداد پرواز  ۴۵ درصدی هاش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: امسال تا پایان آذرماه، تعداد یکهزار و ۶۶۸ پروازهای داخلی و ۱۲۲ پرواز خارجی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب کاهش ۴۰ و ۷۴ درصد داشت.

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم تصریح کرد: آمارها کاهش 36 درصدی تعداد مسافران داخلی و کاهش ۸۲ درصدی مسافران خارجی را نشان میدهند.

وی افزود: بروز و شیوع ویروس کرونا باعث کاهش مسافر و در نتیجه آن منفی شدن رشد مسافر نسبت به سال گذشته شده است.

دهقانی‌زاده اظهار کرد: هم اکنون ۸۰ پرواز هفتگی رفت و برگشت از طریق فرودگاه قشم انجام می‌گیرد که تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، گرگان، دوبی و مسقط مقصدهای آن است.

وی تاکید کرد: در تمامی پروازها و همچنین سالن‌های فرودگاه قشم، دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم گفت: در پروازهای داخلی در هنگام خرید بلیط و دریافت کارت پرواز، شماره ملی مسافران پرواز در سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت بررسی می‌شود تا افراد بیمار را شناسایی و از سوار شدن آن‌ها به هواپیما جلوگیری شود.

وی افزود: در پروازهای بین المللی نیز، کارشناسان در زمان پرواز در محل مستقر بوده و همچنین برگه آزمایش با پاسخ منفی مسافران از آن‌ها اخذ می‌شود.

دهقانی زاده در خصوص افزایش نرخ بلیط پرواز ادامه داد: به دلیل ابلاغ دستورالعمل بهداشتی از سوی وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی کشور، ۴۰ درصد از صندلی هواپیما برای فاصله گذاری اجتماعی خالی می‌ماند و همین امر موجب افزایش نرخ پرواز است.

وی در پایان تاکید کرد: به دلیل کم شدن تعداد صندلی‌ و آغاز سفرهای تفریحی به قشم، برخی افراد با کمبود بلیط مواجه شدند که افزایش تعداد پروازها در مسیر تهران و بالعکس در حال پیگیری است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.