| کد خبر: 221174 |

کرونا، تردد مسافران از فرودگاه ارومیه را ۲۷ درصد کاهش داد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۵ هزار مسافر به فرودگاه ارومیه وارد و یا از آن خارج شدند؛ این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۷۱ هزار نفر بود، کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۵ هزار مسافر به فرودگاه ارومیه وارد و یا از آن خارج شدند؛ این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۷۱ هزار نفر بود، کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز، محمد علی نائل قراملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کاهش مسافر به خاطر شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح کاهش مسافر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی ادامه داد: در بخش تعداد پروازهای این فرودگاه نیز تاکنون یک‌هزار و ۴۳۰ پرواز از فرودگاه ارومیه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک‌هزار و ۷۰۰ مورد بود، کاهش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه روزانه به طور میانگین چهار پرواز از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود، گفت: ناظران سلامت در ترمینال‌های فرودگاه شهید باکری ارومیه با هدف افزایش نظارت‌ها بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مستقر شدند.

قراملکی بیان کرد: ناظران سلامت در هر نوبت پروازی در ترمینال‌های فرودگاه حضور دارند و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در داخل ترمینال، مراحل بازرسی و صفوف کانترهای پرواز نظارت می‌کنند.

وی افزود: تب سنجی مسافران با دوربین‌های حرارتی، عملیات ضدعفونی ترمینال‌ها و اماکن فرودگاهی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا به صورت مستمر در فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.