| کد خبر: 221123 |

ستاد کرونا در محدودیت مسافرگیری هواپیماها تجدید نظر کند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، خواستار تجدید نظر وزارت بهداشت در اجرای محدودیت ۶۰ درصدی فروش ظرفیت پروازهای داخلی شد.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، خواستار تجدید نظر وزارت بهداشت در اجرای محدودیت ۶۰ درصدی فروش ظرفیت پروازهای داخلی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صداوسیما، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر الزام شرکت‌های هواپیمایی برای استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیماهای خود، افزود: با وجود اینکه شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) ایرانی موظف به رعایت این دستورالعمل هستند، اما نرخ بلیت‌ها تغییر نخواهد نکرد و بلیت‌ها همچنان با نرخ قبلی به فروش می‌رسند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در دنیا، محدودیتی برای پذیرش مسافر در هواپیماهای خود ندارند، اضافه کرد: هیچ استانداردی برای کاهش ظرفیت هواپیما در دنیا وجود ندارد و فقط در کشور ما، به دلیل شیوه نامه‌ای که وزارت بهداشت تکلیف کرده است، این محدودیت اجرا می‌شود.

اسعدی سامانی تاکید کرد: اکنون شرکت‌های هواپیمای خارجی که از ایران عبور می‌کنند شامل این طرح نمی‌شوند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در شرایط فعلی، شرکت‌های هواپیمایی افزایش نرخی نخواهند داشت و چنانچه دولت بتواند تسهیلاتی را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد و هزینه آن‌ها را جبران کند، نرخ‌ها به همین صورت باقی خواهند ماند، در غیر این صورت شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) مجبور به افزایش قیمت خواهند شد.

وی با یادآوری از اینکه تاکنون هیچ شرکت هواپیمایی بلیت‌های کلاس اکونومی‌اش را بالاتر از نرخ تعیین شده اعلام نکرده است، گفت: افزایش نرخ بلیت، صرفاً در کلاس‌های بیزنس به دلیل خدماتی که ارائه می‌دهند رخ داده است. اما در کلاس‌های اکونومی، شرکت‌های هواپیمایی موظف به ارائه بلیت در دامنه نرخ تعیین شده هستند.

اسعدی سامانی بر ضرورت تغییر نرخ بلیت سفرهای هوایی تاکید کرد و افزود: با این نرخ تعیین شده، شرکت‌های هواپیمایی فقط می‌توانند هزینه کارکنان خود را تأمین کنند و در نتیجه امکان جایگزینی تجهیزات و امکانات خود را برای پایداری در این صنعت ندارند.

وی با انتقاد از رویکرد وزارت بهداشت در کاهش ظرفیت هواپیماهای کشور، ادامه داد: مطابق آمار از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مسافر هوایی در جهان، تاکنون فقط ۴۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. یعنی از هر ۲۷ میلیون مسافر هوایی، فقط یک نفر به کرونا مبتلا شده است و با توجه به این موضوع، شرکت‌های هواپیمایی کشور منتظر تجدید نظر وزارت بهداشت در زمینه محدودیت‌های هوایی هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    آقای اسعدی سامانی
    برای خطوط بسیار پر درآمد در شرایط عادی ضریب اشغال صندلی 75% و برای خطوط کم درآمد 61% است.حال با کرونا این رقم 60% بسیار عاقلانه است و لطفا درک بفرمایید که خطوط هواپیمایی ایرانی سالهاست با مدلهای اقتصاد حمل و نقل هوایی اداره نمی شوند و به دلایلی که نیک می دانید مشکلات عدیده مدیریت عملیاتی و اقتصادی دارند ، مثلا هزینه پرسنل مازادشان 30% و هزینه سوختشان 35% است که مغایر اصول اقتصادی و عملیاتی است.لطفا بجای اعتراض اصول رایج حمل و نقل اقتصادی ،هوانوردی را اعمال بفرمایید و فنی رفتار بفرمایید.