| کد خبر: 217016 |

◄ بازار جذاب هواپیماهای دست دوم

بازنشستگی زودرس کلید واژه‌ای است که پس از بحران کرونا به تکرار در حمل‌ونقل هوایی شنیده شده است، این امر نه‌تنها گریبان خدمه پروازی در جهان را گرفته، بلکه هواپیماها را نیز هدف گرفته است.

تین نیوز

بازنشستگی زودرس کلید واژه‌ای است که پس از بحران کرونا به تکرار در حمل‌ونقل هوایی شنیده شده است، این امر نه‌تنها گریبان خدمه پروازی در جهان را گرفته، بلکه هواپیماها را نیز هدف گرفته است.

به گزارش تین نیوز، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جهان با توجه به رکود بی‌سابقه در حمل‌ونقل هوایی مجبور شده‌اند تا تعدادی از هواپیماهای خود به ویژه پهن‌پیکرها را زودتر از موعد بازنشسته کنند.

البته این واقعیت را نباید کتمان کرد که بازنشستگی پیش از موعد، پیش از آنکه به کرونا نسبت داده شود، یک اقدام استراتژیک در مدیریت خطوط هوایی است.

گذشت زمان و بروز فناوری‌های جدید در ساخت هواپیماها سبب می‌شود تا شرکت‌های هواپیمایی بین خرید هواپیماهای جدید و سرپا نگه‌داشتن هواپیماهای موجود، گزینه نخست را انتخاب کنند؛ برای نمونه ایرباس 321 نئو در مقایسه با هم وزن‌های خود، 15 درصد سوخت کمتر مصرف می‌کند، تجهیزات راحتی کابین آن نیز متحول شده و مسافران رضایت بیشتری از آن دارند، این عوامل سبب می‌شود تا خطوط هوایی، ناوگان پر هزینه خود را بازنشسته کنند و خرید هواپیما با فناوری های جدید را مقرون به‌صرفه ببینند.

البته ذکر این نکته ضروری است که بازنشستگی پایان کار نیست؛ هواپیماهایی که به این دوران می‌رسند، در پارکینگ‌های از پیش تعیین شده نگهداری می‌شوند و خود را برای خدمت به شرکت‌های هواپیمایی ضعیف‌تر در جهان آماده نگه می‌دارند.

بازار هواپیماهای دست‌دوم بازار جذابی برای شرکت‌های لیزینگ هوایی است بر همین اساس است که بحران جهانی کرونا ویروس سبب شد تا دو هواپیمای محبوب به لیست بازنشسته‌ها اضافه شوند. بوئینگ 747 یا ملکه آسمان‌ها اولین قربانی کرونا بود که از پهنه آسمان‌ها خداحافظی کرد.

ماه گذشته کنتاس با آخرین 747 خود وداع کرد و بریتیش ایرویز نیز ملکه را خانه نشین کرد. ایرباس 380 نیز دومین غولی بود که برخلاف میلش به داخل چراغ جادویش بازگشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: انجمن شرکت های هواپیمایی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.