| کد خبر: 215895 |

بوئینگ تحویل هواپیمای جدید خود را به تاخیر می اندازد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ قصد دارد تحویل مدل جدید جت های خود به نام ۷۷۷X را تا چند ماه یا تا یک سال به تأخیر بیندازد چرا که بحران ویروس کرونا موجب سقوط تقاضا برای هواپیماهای مسافربری شده است.

تین نیوز

 شرکت هواپیماسازی بوئینگ قصد دارد تحویل مدل جدید جت های خود به نام ۷۷۷X را تا چند ماه یا تا یک سال به تأخیر بیندازد چرا که بحران ویروس کرونا موجب سقوط تقاضا برای هواپیماهای مسافربری شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که شرکت هواپیماسازی بوئینگ قصد دارد تا تحویل مدل جدید جت های خود به نام 777X را تا چند ماه یا تا یک سال به تأخیر بیندازد چرا که بحران ویروس کرونا موجب سقوط تقاضا برای هواپیماهای مسافربری شده است.

بوئینگ امیدوار است با افزایش تقاضا برای مسافرت پس از رکود ناشی از بیماری همه گیر کرونا ویروس، این جت را به بازار برگرداند. این شرکت همچنین امیدوار است که جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن که خریداران چینی را به حاشیه رانده است، پایان یابد.

اما توسعه خط تولید، خطرات تازه ای را برای بوئینگ ایجاد می کند از جمله از دست دادن توجه مهندسی و حرکت و نظارت دقیق تر از اداره حمل و نقل هوایی فدرال ایالات متحده در طی مراحل صدور گواهینامه. این تأخیر همچنین می تواند باعث ایجاد مشکل در زنجیره تأمین بوئینگ شود.

یکی از این منابع گفت که تصمیم بوئینگ درباره به تأخیر انداختن مدل جدید 777 ایکس شاید اوایل هفته آینده یعنی زمانی که بوئینگ گزارش سود خودر را ارائه می دهد، اعلام شود.

بوئینگ از اظهار نظر در مورد جدول زمانی مدل 777X خودداری کرد. این شرکت گفته است که آزمایش های نهایی در ارتباط با پرواز این مدل را ادامه می دهد و همکاری نزدیکی با مشتریان در سراسر جهان دارد زیرا آنها همچنان با شرایط جدید ناشی از شیوع کرونا در حال سازگاری هستند.

بوئینگ در تلاش است تا سال 2021، این مدل جدید از هواپیماهای خود را به دست مشتریان برساند. این یک سال دیرتر از زمان پیش بینی شده برای تحویل این هواپیماها محسوب می شود.

شرکت بوئینگ اخیراً در گزارشی از برنامه تحویل هواپیماهای مهم تجاری و دفاعی خود در سه ماهه دوم سال 2020 خبر داد.

این شرکت در برنامه تحویل هواپیماهای تجاری در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، مجموعاً 20 فروند هواپیما تحویل داده است و تعداد تحویل سالانه آن را به 70 مورد رسانده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.