| کد خبر: 214615 |

احتمال تعویق در ازسرگیری پروازهای تهران-استانبول

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد: با توجه به افزایش شیوع کرونا در ایران، از سر گیری پروازهای تهران-استانبول که قبلا ۱۱ مرداد اعلام شده بود، به احتمال زیاد منتفی خواهد شد.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد: با توجه به افزایش شیوع کرونا در ایران، از سر گیری پروازهای تهران-استانبول که قبلا ۱۱ مرداد اعلام شده بود، به احتمال زیاد منتفی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مقصود اسعدی سامانی درباره از سرگیری پروازهای خارجی در شرایط تشدید شیوع کرونا در ایران و دیگر کشورها با بیان اینکه احتمال وقوع این اتفاق، بسیار ضعیف است، افزود: در حال حاضر پروازهای خارجی ایرلاین‌های ایرانی شامل دو پرواز در هفته به پاریس، دو پرواز هفتگی به آمستردام، ۳ پرواز به لندن، یک پرواز به منچستر، یک پرواز به بانکوک (تایلند) و یک پرواز هم به کوالالامپور انجام می‌شود.

وی درباره پروازهای استانبول گفت: در حال حاضر به صورت موردی پرواز به استانبول انجام می‌شود و اتباع ترکیه که در ایران هستند، می‌توانند با این پروازها به کشور خود بازگردند و از آن طرف هم ایرانیان مقیم ترکیه را به تهران منتقل کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزرای خارجه ایران و ترکیه، قرار بود تا اول آگوست (۱۱ مرداد) پروازهای برنامه‌ای تهران-استانبول از سر گرفته شود؛ اما با توجه به روند تشدید کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، هنوز هم امکان دارد این تاریخ تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت هم باید پروتکل‌های بهداشتی سفر ایرانیان به سایر کشورها و یا اتباع دیگر کشورها به ایران را به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کند تا شرکت‌های هواپیمایی از نظر وزارت بهداشت درباره نحوه برخورد و مقابله با شیوع کرونا در کشورهای مختلف، مطلع شوند.

اسعدی سامانی یادآور شد: سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه مکاتباتی با وزارت بهداشت انجام داده و قرار است این وزارتخانه در این خصوص اطلاع رسانی کند.

وی درباره الزامی شدن استفاده از ماسک در حمل و نقل هوایی تأکید کرد: تا پیش از این، زدن ماسک در هواپیما اجباری بود و مهمانداران هر پرواز میان مسافران، ماسک، دستکش و پَدهای الکلی توزیع می‌کردند؛ اما از هم اکنون با توجه به ابلاغی که صورت گرفته، مسافر به محض ورود به فرودگاه باید ماسک بر صورت داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.