| کد خبر: 208009 |

لوفت هانزا برای رهایی از پیامدهای کرونا درخواست کمک کرد

در حالی که بانک مرکزی اروپا می گوید اقداماتی را برای آرام کردن بازارهایی که از پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا رنج می برند، آغاز کرده «لوفت هانزا» بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا اعلام کرده است که به دنبال دریافت کمک دولت برای رهایی از این پیامدها است.

تین نیوز

در حالی که بانک مرکزی اروپا می گوید اقداماتی را برای آرام کردن بازارهایی که از پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا رنج می برند، آغاز کرده «لوفت هانزا» بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا اعلام کرده است که به دنبال دریافت کمک دولت برای رهایی از این پیامدها است.

به گزارش تین نیوز،  فرانس ۲۴ «کارستن اسپر» مدیرعامل شرکت لوف هانزا که بعداز همه گیری ویروس کرونا بیش از ۹۰ درصد پروازهای ناوگان خورا متوقف کرده است، گفت که کمک های دولت آلمان  برای تضمین تداوم فعالیت بخش حمل ونقل هواپیمایی ضروری است در صورتی که بحران شیوع کرونا ادامه یابد.

وی تاکید کرد: شیوع کرونا اقتصاد جهانی و گروه هوایی لوفت هانزا را در شرایط اضطراری بی سابقه ای قرار داده است و هیچ کس نمی تواند عواقب آن را پیش بینی کند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آلمان افزود: به دلیل محدودیت های مسافرتی و نبود تقاضا، لوفت هانزا مجبور شد عملیات های پروازی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و ظرفیت حمل و نقل، تعداد صندلی های پیشنهادی فقط به عنوان بخشی از برنامه عملیاتی اضطراری که تا ۱۹ آوریل اجرا شد، تا ۵ درصد کاهش یافته و این درحالی است که قرار بود شرکت های هواپیمایی وابسته به لوفت هانزا در تابستان۲۰۲۰ و در هر هفته یازده هزار و ۷۰۰ پرواز کوتاه انجام دهند.

لوفت هانزا ۴.۳ میلیارد یورو نقدینگی دارد و می تواند وام های اضافی به ارزش ۸۰۰ میلیون یورو دریافت کند و اقدامات دیگری هم برای دریافت پول انجام دهد.

اسپر خاطرنشان کرد: ما باید با اقدامات تعیین کننده و گاه دردناک روبه رو شویم و درغیراین صورت شعبه حمل و نقل گروه هواپیمایی لوفت هانزا فعالیت خود را ادامه می دهد و حتی به دنبال گسترش آن است.

بانک مرکزی اروپا در ساعات ابتدایی صبح امروزاز آغاز برنامه اضطراری برای خرید اوراق بهادار به ارزش ۷۵۰ میلیارد یورو (۸۲۰ میلیارد دلار) در آخرین تلاش برای تضمین آرامش بازارها و حمایت از اقتصاد منطقه یورو که در تلاش برای مقابله با همه گیری کرونا هستند، خبر داد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هم از برنامه پشتیبانی اقتصادی که توسط بانک مرکزی اروپا آغاز شده است، استقبال کرد و از کشورهای منطقه یورو خواست تا با «همبستگی مالی «و «تدابیر موازی» این کمک های استثنایی را برآورده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.