| کد خبر: 20795 |

◄ اگر جای قائم مقام وزیر بودم!

وبلاگ تین نیوز | اگر جای قائم مقام وزیر در بخش حمل و نقل هوایی بودم، چه می‌کردم؟
1- طی جلسه ای با مدیران ارشد شركت های هوایی و فرودگاه‌های كشور چند مورد را به آنان گوشزد می كردم، اولا دستور می دادم تا ارقام پیشنهادی بابت خدمات و اجاره اماكن فرودگاهی را بر اساس شرایط روز و اوضاع و احوال وخیم شركتهای هواپیمایی تعیین كنند به آنان تذكر جدی می دادم تا نرخ گذاری دقیق و كارشناسی انجام شود، پس از آن به مدیران شركت‌های هوایی مهلت می دادم تا از محل جلوگیری از حیف و میل بیت المال، به صورت اقساط بدهی خود را پرداخت نمایند.
2- یك‌ماه به كلیه مدیران فرصت می دادم تا به هر وسیله ممكن جلوی نشتی و پارگی كیسه بیت المال را در سازمان خود بگیرند در غیر این‌صورت آنان را ضمن بركناری به دلیل سهل انگاری در حفظ بیت المال به دادگاه معرفی می كردم.
3- با بدنه كاركنان به منظور آگاهی هرچه بیشتر از اوضاع و احوال این شركتها ارتباط مستقیم بر قرار می كردم، اینكار من دو حسن داشت اولا ضریب آگاهی من را بالا می برد و ثانیا می توانست حس امید و پویایی هر چه بیشتر را در بین بدنه كارشناسی این شركت‌ها افزایش دهد.
4- مبالغی را برای پرداخت به مدیران سفارشی و نالایق كنار می گذاشتم تا آنان بدون حضور در اداره بتوانند از آن بهره مند گردند. این كار هم چند مزایا دارد اول آنكه حرف افراد مافوق خود را زمین نمی انداختم كه خدایی نكرده موجب دلخوری آنان و نهایتا بركناریم شود ثانیا به مدیران نالایق و نا كارآمد این اجازه را نمی دادم تا به واسطه توصیه و سفارش دیگران با حضور و تصمیم‌های غلط خود میلیاردها تومان ضرر و زیان را به سازمانهای خود تحمیل نمایند.
5- از كارایی و جسارت جوانان زبده برای اجرای طرح‌های بر زمین مانده این صنعت بهره می بردم و از تجربه و خرد پیران راه گم نكرده در جلسات و چانه زنی ها بهره می بردم.
6- از اكثر نمایندگان دلسوز برای مقابله و مقاومت در برابر چند نماینده معلوم الحال استفاده می كردم.
7- تا آنجا كه می توانستم از پست‌های مدیران چند شغله می كاستم و آن پستها را دراختیار جوانان تحصیل كرده بیكار ممكلت قرار می دادم.
8- در جهت رفع تبعیض، قبیله گرایی و مدیریت در سایه مافیا تا آخرین لحظه مسئولیتم تلاش می‌كردم.
9- در برابر فساد به شكل گسترده ازظرفیت‌های نیروهای زبده نظارتی و امنیتی سایر نهادها و ارگانها بهره می بردم.
10- از پتانسیل‌های نهفته در رسانه ها حداكثر استفاده را می كردم.
11 – در جلسه توبیخ احتمالی قطعا پرده از بسیاری از نا ملایمات و اتفاقات رخ داده بر می داشتم و توضیحات كاملی را در اختیار مردم و مسئولان ارشد قرار می دادم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    اگر امثال شما بودند که ایران گلستان بود آقای سرافراز

  • آزاد اندیش 0 0

    سلام ۱۲ - جایگاه قائم مقامی خود را در هوانوردی تعیین می کردم نمی شود هم نزدیک آتش رفت و هم نسوخت ۱۳ - تکلیف سرپرستی شرکت مادر تخصصی فرودگاه ها را تعیین می کردم ۱۴ - با تعیین تکلیف سازمان هواپیمائی کشوری یکبار برای همیشه مسئول و متولی صنعت را روشن می کردم ۱۴ - جایگاه نیروهای نظامی را در بخش سیویل مشخص می کردم. ۱۵ - در بازه زمانی معین تکلیف هما و ۱۳ هزار پرسنل آن را روشن می کردم ۱۶ - تکلیف شهر فرودگاهی امام، اساسنامه کذائی آن و بالاخره هیئت مدیره آن را روشتن می کردم ۱۷ - دست و پای ماقیای صنعت هوانوردی را که خود ایشان هم قربانی آن است را برای یکبار قطع می کندم ۱۸ - اجازه نفس کشیدن به استعداد های جوان می دادم ۱۹ - دور تسلسل را از مدیران فعلی بر می داشتم و به همای رحمت می گفتم روی دوش بقیه هم بنشیند و … الی بی نهایت وای چه همه کار ولی واقعیت این است که صاحبان زر و زور و قدرت در صنعت هوانوردی که پشت پرده موارد ۱۹ گانه بالا و بقیه ناگفته ها هستند دارند چرخ صنعت را درست و یا غلط می چرخانند پس بجای همه این مسئولیت های سنگین ایشان یکبار بنشیند و با وزیر قطعی نماید که قائم مقام یعنی چه؟ آیا می شود کار کرد یا نه اینقدر همه چیز را در برزخ قرار ندهد اما واقعیت این است که

  • جارچی 0 0

    قابل توجه آقای وزیر آیا بهتر نیست حداقل این نکات را به مدیران ارشد خود گوشزد کنید

  • کار شناس ارشد مهندسی هواپیما و عاشق وطن 0 0

    جناب دکتر نوریان ضمن سلام و عرض ادب بیایید با بکار گیری پیشنهادات فوق نام نیکی از خود بجا بگذارید … محافظه کاری و مماشات براستی اندازه دارد تا کی عالم بی عمل را باید ارج نهاد؟ تا کی باید سازمانی را فدای افراد بی لیاقت نمود… نگذارید افراد دلسوز و متخصص با نا امیدی و یاس به حاشیه و رانده شوند … بیایید صنعت هوانوردی کشور با برنامه نویسی و استفاده از افراد با سواد و کارامد از این مهلکه نجات دهید … امروز نشود فردا دیر است و فردا های بعد نیز به همین ترتیب… ای که دستت می‌رسد کاری بکن / پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

  • دلسوز 0 0

    با سلام و عرض ارادت خدمت آقای وزیرو قائم مقام محترم و همینطور کلیه همکاران فرودگاهی زحمت کش، اگر من بجا ایشان بودم با توجه به افراد متخصص بیکار در مملکت از هیچکدام از افراد بازنشسته که سالهاست در مشاغل خصوصی اشتغال داشتند استفاده نمی کردم. مدیر خوب توانائی این رو باید داشته باشه که از توانمندی و پتانسیل های موجود استفاده کنه نه از افراد پیر و سالخورده که در زمان تصدیشان افراد موفقی نبوده اند چطور شده که پس از سالها توانمنتر شدند. ضمنا ایشان باید به خودش اعتماد به نفس داشته باشه و از کسی نهاسه لذا هر حرفی داره باید به خودش رودررو بگه نه در غیابش حرفهائی بزنه که پاسخی نداشته باشه

  • حسینی 0 0

    درود بر صادق سرافراز