| کد خبر: 206955 |

انجام پروازها به دلیل جبران حمایت‌ چین از ایران نبود

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه کل کشور موضوع خطر ویروس کرونا را جدی نگرفت گفت:‌ اگر وزارت بهداشت موضوع کرونا را جدی می‌گرفت، پروازهای ماهان در مسیر چین انجام نمی‌شد،‌ همانطور که آن قدر قدرت دارد که قوه مقننه را تعطیل کند حتما می‌توانست دستور لغو پرواهای چین را هم بدهد.

تین نیوز

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه کل کشور موضوع خطر ویروس کرونا را جدی نگرفت گفت:‌ اگر وزارت بهداشت موضوع کرونا را جدی می‌گرفت، پروازهای ماهان در مسیر چین انجام نمی‌شد،‌ همانطور که آن قدر قدرت دارد که قوه مقننه را تعطیل کند حتما می‌توانست دستور لغو پرواهای چین را هم بدهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، مهرداد لاهوتی درباره پشت پرده انجام پروازهای ماهان به چین و اینکه گفته می‌شود این پروازها به دلیل جبران حمایت‌های چینی‌ها از ایران در شرایط تحریم و یا درآمدزایی ماهان در این شرایط انجام شده اظهار داشت: هر دوی این موضوعات را رد می‌کنم و تنها نکته مهم در انجام پروازهای چین از طریق شرکت ماهان این بوده که وزارت بهداشت و کل کشور ‌موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور را جدی نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه اگر وزارت بهداشت موضوع کرونا را جدی می‌گرفت، پروازهای ماهان در مسیر چین انجام نمی‌شد، گفت: همانطور که وزارت بهداشت آن قدر قدرت دارد که قوه مقننه را تعطیل کند حتما می‌توانست دستور لغو پرواهای چین را هم بدهد.

یکی از نمایندگان مردم گیلان با بیان اینکه از همان ابتدا اهمیت خطر کرونا جدی گرفته نشد، ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در قم اتفاق افتاد و می‌توانستند موضوع را در همان شهر مدیریت کنند.  

لاهوتی تاکید کرد: قطعا در تصمیم انجام پروازهای چین به کشور بی‌دقتی رخ داده و حتما بعد از گذر از این بحران باید ریشه‌یابی شود. اما در شرایط بحران، تلاش همه مدیریت شرایط است و این موضوعات بعد از پایان دوره بحران بررسی خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود ادامه داد: درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در گیلان هم بی‌تدبیری شد اما با توجه به محدود کردن سفرها و ترددها در حال ساماندهی این موضوع هستیم.  

وی گفت: همان اوایل که با تعطیلات مواجه بودیم عده‌ای از استان‌های دیگر تشخیص دادند در ویلاهایشان در گیلان مستقر شوند. بنابراین بهتر است که در خانه بمانند و همین سفرها باعث شیوع ویروس شد. مسئولان استان گیلان هم باید به این موضوع دقت می‌کردند و از همان ابتدا آن را مدیریت می‌کردند.

لاهوتی درباره ادعای افرادی مبنی بر پنهان‌کاری آمار مبتلایان و فوتی‌ها در استان گیلان گفت: این موضوع را  قبول ندارم و در این شرایط نباید به این موضوعات دامن زد. ممکن است تعدادی از جمله اقشار سالمند با مراجعه به مراکز درمانی فوت شده باشند که در آمار ذکر نشده است یا اینکه پیرمردی به دلیل کهولت سن با علایم سرماخوردگی فوت شده باشد اما به دلیل شباهت علایم افراد تصور کنند که علت مرگ ابتلا به کرونا بوده است.  

وی درباره اعتراض مردم شهرهای گیلان از نزدیکی منازل مسکونی به آرامستان‌ها و دفن فوتی‌های مبتلا به کرونا در این مکان‌های نزدیک به واحدهای مسکونی گفت: این مشکل از ابتدا وجود داشت، باید ظرفیت آرامستان تکمیل شود و بعد از آن، آرامستان جدید در خارج شهر ساخته شود.

لاهوتی با بیان اینکه در تامین تخت بیمارستان در گیلان مشکلی نداریم، گفت: برای پذیرش بیماران تخت به اندازه کافی پیش‌بینی شده‌است و از این بابت نگران نیستیم اما اما برای ایجاد بیمارستان‌های صحرایی اعلام آمادگی شده و اجرای آن بستگی به شرایط دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.