| کد خبر: 206104 |

سازمان هواپیمایی: ماهان مجوز پرواز به چین ندارد، مگر با مصوبه هیئت وزیران

رضا جعفرزاده می‌گوید: هیچ مجوزی برای پرواز به کشور چین توسط شرکت‌های هواپیمایی از جمله ماهان وجود ندارد، مگر پروازهایی ویژه که تصمیم آن را دولت گرفته و با نظارت وزارت بهداشت انجام شده است.

تین نیوز

با ورود و گسترش ویروس کرونا در کشور تا کنون سه کشور عراق، کویت و افغانستان مرزهای هوایی خود با ایران را بستهاند. ترکیه نیز اعلام کرده که مرز زمینی خود با ایران را بسته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، از سوی دیگر، پیش از این با اپیدمی شدن این ویروس در چین، پروازهای ایران به این کشور ممنوع شد. هرچند برخی انتقادها مبنی بر تأخیر ایران در این تصمیم‌گیری مهم و برقراری پروازهای ماهان وجود داشت؛ موضوعی که البته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور آنها را موردی و ویژه عنوان می‌کند. رضا جعفرزاده با بیان اینکه از زمان اعلام گسترش این ویروس در چین، همواره تمام پروازهای کشور به مقصد این کشور و بالعکس در تعلیق بوده، افزود: هیچ مجوزی برای پرواز به کشور چین توسط شرکت‌های هواپیمایی از جمله ماهان وجود ندارد، مگر پروازهایی ویژه که تصمیم آن را دولت گرفته و با نظارت وزارت بهداشت انجام شده است.

وی گفت: قبلاً به‌طور هفتگی ۱۲ پرواز مسافری بین دو کشور وجود داشت، اما از زمانی که این پروازها معلق شده، حدود پنج پرواز باری (به استثنای پروازهایی که به‌منظور برگرداندن دانشجویان مقیم انجام شد) انجام شده که با مجوز دولت و نظارت وزارت بهداشت صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تأکید کرد: پروازهای مسافری بین چین و ایران مجوز ندارد. موضوعی که در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، وزرای اطلاعات، بهداشت، راه و شهرسازی، امور خارجه و کشور و با دستورکار «راهکارهای پیشگیری از ویروس کرونا» مصوب شد و طبق آن پروازها بین ایران و چین به حالت تعلیق درآمد. با این حال، در این جلسه تمهیداتی در نظر گرفته شد تا ایرانی‌هایی که قصد ورود به کشور دارند، امکانش فراهم شود.

وی افزود: بعد از همان جلسه، طی اطلاعیه‌ای اعلام کردیم که پروازها متوقف شود. بعد از آن مصوبه، ماهان دیگر مجوزی برای پرواز نداشته و اکنون هم ندارد، مگر با مصوبه هیئت وزیران و به‌صورت موردی.

گفتنی است هواپیمایی ماهان ضمن تایید انجام ۴ پرواز باری به مقصد دو شهر «شانگهای» و «پکن» و همچنین پنج پرواز مسافری بعد از دستور توقف پروازها به چین، اعلام کرده که اکنون این شرکت پرواز برنامه‌ای مسافربری به مقصد چین ندارد و برقراری احتمالی پروازها به چین مبتنی بر مجوز سازمان هواپیمایی کشوری است.

هواپیمایی ماهان، با توجه به مسایل مطرح شده در مورد پروازهای «چین» این شرکت، در یک پست اینستاگرامی که به تعبیر خود برای «تنویر افکار عمومی» است، آورده است: پروازهای برنامه‌ای شرکت هواپیمایی ماهان که پیش از این ۱۲ پرواز هفتگی بود از روز شنبه ۱۲ بهمن ماه برابر با اول فوریه ۲۰۲۰ بنا بر نظر هیأت دولت تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و رزرو بلیت هم اکنون در مسیرهای چین تا آخر ماه فوریۀ سال ۲۰۲۰ متوقف است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.