| کد خبر: 204967 |

◄ بازماندگان هواپیمایی اکراینی برای شکایت به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه کنند

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: هرکدام از این خانواده‌ها که شکایت و ادعایی چه در ارتباط با اصل حادثه و از دست دادن عزیز خود و چه درارتباط با اموالی که همراه مسافرین بوده، می توانند به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه کنند.

تین نیوز

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: هرکدام از این خانواده‌ها که شکایت و ادعایی چه در ارتباط با اصل حادثه و از دست دادن عزیز خود و چه درارتباط با اموالی که همراه مسافرین بوده، می توانند به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه کنند.

به گزارش تین نیوز، نوزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه امروز سه شنبه پانزدهم بهمن ماه برگزار شد که سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت هواپیمای اکراینی گفته است: تاکنون علاوه بر تیم های کارشناسی از اشخاص متعددی در بخش‌های مختلف، تحقیقات قضایی انجام شده است، از برخی از افراد به عنوان مطلع، از برخی از افراد به عنوان متهم و در مورد برخی از این متهمین قرارهای تامین صادر شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این قرارهای تامین صادره منجر به بازداشت شده است و پرونده مراحل خود را طی می‌کند؛ تمام تکیه ما بر این است که در چارچوب ضوابط و مقررات زوایای این موضوع روشن شود و به ویژه حقوق جانباختگان و خانواده های آنان دغدغه جدی ماست. در کنار رسیدگی قضایی مدافع حقوق جانباختگان و شهدای این سانحه هوایی هستیم.

اسماعیلی گفت: همین جا اعلام می‌کنم هرکدام از این خانواده‌ها که شکایت و ادعایی چه در ارتباط با اصل حادثه و از دست دادن عزیز خود و چه درارتباط با اموالی که همراه مسافرین بوده، می توانند به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه کنند و ادعا و خواسته خود را مطرح کنند و مطمئن باشند ما به عنوان دستگاه قضایی در این موضوع با رعایت دقت و عدالت رسیدگی خواهیم کرد.

او در پاسخ به سئوالی درباره ویروس کرونا اخیرا نگرانی‌هایی را در سطح جهانی ایجاد کرده است و دیروز نیز رییس قوه قضاییه اعلام کرد که حقوق عامه در امور بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرد، وزارت بهداشت در خصوص لغو پرواز‌های چین به ایران هشدار داده، اما با این وجود پرواز‌ها همچنان ادامه دارد آیا مدعی العموم در این خصوص ورود خواهد کرد یا خیر، گفت: خبر نهایی که در حوزه پرواز‌ها اعلام شد مبنی بر این بود که پرواز‌ها کنسل شده است و پرواز‌ها به کشور انجام نمی‌شود و قرار هم شد که یک پرواز برای انتقال تعدادی از دانشجویانی که ما در کشور چین داریم برود.

وی افزود: کشور چین کشور پهناور و گسترده‌ای است و این ویروس در بخشی از این کشور شیوع پیدا کرده است؛ اما اهتمام لازم به سلامت شهرندان امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد خبر قطعی که ما از دیروز داریم آن است که خواست وزارت بهداشت و درمان عملیاتی و اجرایی شده و دانشجویان عزیز هم تدابیر لازم برای انتقالش به ایران اسلامی فراهم گردیده که این کار انجام خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: به عنوان دستگاه قضا در جهت دفاع از حقوق عامه در مورد شهروندان پیگیر عملیاتی شدن این موضوعات و مطالبه گر هستیم. کمااینکه در حوزه وزارت بهداشت و همچنین گمرک و فرودگاه‌ها وظیفه خودشان بود و خودشان هم کمک کردند؛ اما با ورود و مطالبه گری دستگاه قضایی در فرودگاه امام خمینی(ره) حسگر‌های حرارتی نصب شد برای آنکه مسافرانی که وارد کشور می‌شوند با بهره گیری از این حسگر حرارتی مورد تست قرار گیرند که اگر خدای نکرده آلوده به این ویروس بودند، تحت قرنطینه بودن آن‌ها انجام می‌شود و ما هم به عنوان نهاد حامی و پشتیبان حقوق مردم ورود کردیم که ورود سازمان بازرسی کل کشور به تسریع عملیاتی و اجرایی شدن نصب حسگر در فرودگاه امام (ره) کمک کرد و قطعا این موضوع مورد توجه ما بوده و خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.