| کد خبر: 202834 |

یک کارشناس هوایی مطرح کرد:

◄ رتبه 22 ایران در تعداد فرودگاه‌‌ها؛ چند فرودگاه، اقتصادی است؟

یک کارشناس هوایی مطرح کرد: کشورمان با دارابودن ۳۱۹ مورد انواع فرودگاه‌های کوچک و بزرگ رتبه ۲۲ جهانی را در این موضوع به خود اختصاص داده است.

تین نیوز

یک کارشناس هوایی گفت:  ایران با دارا بودن ۳۱۹ مورد انواع فرودگاه‌های کوچک و بزرگ رتبه ۲۲ جهانی را در این موضوع به خود اختصاص داده است.

امیرحسین صراف در گفت وگو با خبرنگار ما به این نکته اشاره می‌کند که ایران مدت‌ها است که از لحاظ تعداد فرودگاه گوی سبقت را نه‌تنها از کشورهای منطقه بلکه از بیشتر کشورهای توسعه‌یافته جهان ربوده‌ است.

او درادامه عنوان میکند: بنا به خبر مورخ ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ یکی از خبرگزاری‌های داخلی و به استناد گزارش اداره اقتصادی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در خصوص تعداد فرودگاه‌های فعال جهان، کشورمان با دارابودن ۳۱۹ مورد انواع فرودگاه‌های کوچک و بزرگ رتبه ۲۲ جهانی را در این موضوع به خود اختصاص داده که این رقم بیشتر از کشورهای توسعه‌یافته‌ای نظیر ژاپن، اسپانیا،‌ ایتالیا،‌ نروژ، سوئیس و اتریش بوده است.

این تحلیلگر مسائل صنعت هوانوردی اضافه میکند: در گزارش های ارائه شده تعداد فرودگاه‌های موجود در برخی از کشورهای دیگر به این شرح اعلام شده بود؛ آلمان ۵۳۹، چین ۵۰۷، انگلیس ۴۶۰، فرانسه ۴۶۴، هند ۳۴۶، عربستان ۲۱۴ و ترکیه ۹۸ فرودگاه؛ که البته لازم به توضیح است که از زمان تهیه این آمار تاکنون بر تعداد فرودگاه‌های کشور افزوده شده است.

صراف با اعلام اینکه از منظر مقایسه توان رقابتی اقتصادی‌-‌تجاری فرودگاه‌های کشور با کشورهای همسایه ایران دارای ۵۴ فرودگاه مسافربری دولتی است که همگی آنها زیر نظر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور هستند، گفت: در این میان ۹ فرودگاه دارای مجوز برای انجام پروازهای بین‌المللی، ۲۵ فرودگاه دارای مجوز مرز هوایی و ۲۰ فرودگاه نیز به‌عنوان فرودگاه‌های داخلی فعالیت دارند. اما از بین ایــن ۵۴ فـرودگاه تنها ۳ فرودگاه مهرآباد، مشهد و امام تا حدودی صرفه اقتصادی داشته و باقی اعم از ملی و بین‌المللی زیان‌ده هستند.

وی در خصوص مقایسه کیفی این فرودگاه نیز توضیح داد: قطعا نیازی به توضیح واضحات نیست و می‌توان به سخنان اخیر وزیر محترم راه‌وشهرسازی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهر فرودگاهی امام بسنده کرد که: «ما هنوز فرودگاه بین‌المللی درخور و شأن ملت ایران نداریم. مردم ما می‌روند و می‌بینند و هر چه به ما نثار می‌کنند حقمان است».

او افزود: صنعت نوظهور هوانوردی تجاری قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و پیشرفت چشمگیر خود آن هم در این مدت کوتاه را مدیون توجه مضاعف دست‌اندرکاران به علوم روز در کنار به‌کارگیری خردجمعی جهت تبدیل تهدیدها به فرصت، دقت در کسب تجربه از کلیه وقایع و رخدادهای گاهی تلخ قبلی و پرهیز از انجام امور به روش‌های منسوخ نظیر سعی و خطا و خطرپذیری بی‌مورد است. لذا در این زمینه بد نیست از تجربه قبلی هند به‌عنوان غول نوظهور صنعت هوایی جهان یاد شود.       

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 2 0

    سلام.منظور جناب وزیر از اینکه چیزهایی نثار ما میکنند چه بوده؟ زبانم لال حرف رکیک زدن؟