| کد خبر: 200906 |

◄ آیا زمان خداحافظی با ایرلاین‌های «حامل پرچم» رسیده است؟

در سراسر جهان، تعدادی از فلگ‌کریرها (حاملان پرچم) روزهای سختی را سپری می‌کنند. از سوی دیگر، تعدادی دیگر فراتر از تصور در حال شکوفایی هستند. با این حال، ظهور شرکت‌های خصوصی زیاد نیز این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا زمان خداحافظی با فلگ کریر ها فرا رسیده است؟

تین نیوز

در سراسر جهان، تعدادی از فلگ‌کریرها (حاملان پرچم) روزهای سختی را سپری می‌کنند. از سوی دیگر، تعدادی دیگر فراتر از تصور در حال شکوفایی هستند. با این حال، ظهور شرکت‌های خصوصی زیاد نیز این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا زمان خداحافظی با فلگ کریر ها فرا رسیده است؟

برای مثال هواپیمایی آفریقای جنوبی علیرغم گرفتن ایرباس‌های 350، در حال فروپاشی است؛ و یا هواپیمایی تایلند علیرغم قدرت گردشگری تایلند، این روزها به دلیل رقابت در بخش خصوصی، حال خوبی ندارد و تنها به حفظ شرایط موجود فکر می‌کند.

به این چرخه باید هواپیمایی هند را نیز افزود، شرکتی که علیرغم فضای کافی برای کار دچار ویروس کارمندان ناکارآمد است و دولت درصدد فروش هر چه سریع‌تر آن است. هواپیمایی آلیتالیا نیز نمونه غیر موفق اروپا است که با فشار دولت هنوز نفس می‌کشد.

با این حال، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی حامل پرچم موفق هستند. یک مثال خارق‌العاده آن بریتیش ایرویز است. این خط هوایی یک شبکه و مرکز تفریحی چشم‌گیر در هیترو را به زودی فعال می‌کند و از نظر مالی به خوبی عمل کرده و همچنان با استقبال چشمگیر مسافران روبرو است. نمونه موفق دیگر اروپایی کی ال ام است که در بین مسافران اکونومی و تعداد مقاصد پروازی رکورد خوبی دارد.

در آفریقا نیز شرکت هواپیمایی اتیوپی یک غول مشهور است. ناگفته نماند، موفقیت‌های این شرکت توجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده و از اتیوپی خواسته‌اند در ایجاد شرکت‌های هواپیمایی جدید در این قاره کمک کند.

خطوط هوایی ترکیه یکی دیگر از شرکت‌های حامل پرچم است که بیش از هر شرکت هواپیمایی دیگر در کره زمین به کشورهای زیادی پرواز می‌کند. این شرکت هواپیمایی با راه‌اندازی فرودگاه جدید استانبول هنوز جا برای رشد دارد.

ولی چرا کارشناسان معتقدند فلگ کریرها هنوز اهمیت دارند؟ آن‌ها پاسخ می‌دهند، فلگ کریرها هنوز بخش مهمی از پیوند کشورها با خارج هستند. مسافران بومی وقتی با زبان خود در پرواز ارتباط برقرار می‌کنند در واقع به ایمنی پرواز کمک می‌کنند. پیوندهای مهم سیاسی نیز به ماندگاری حاملان پرچم کمک می‌کند. برای مثال، نیویورک یک بازار تجاری مهم است و تنها شرکت هواپیمایی که مستقیماً بین مسکو و نیویورک پرواز می‌کند، ایروفلوت است. هیچ شرکت هواپیمایی آمریکایی این مسیر را اداره نمی‌کند.

با این حال، در تعدادی از موارد، سایر شرکت‌های هواپیمایی ارتباط هوایی بهتری نسبت به حامل‌های پرچم ارائه می‌دهند. در برخی موارد نیز ائتلاف چند شرکت هواپیمایی سبب رشد چشمگیر در ربودن سهم سایرین در بازار می‌شود.

منبع:انجمن شرکت‌های هواپیمایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پرچم هم یک جور برند است