| کد خبر: 197400 |

آمریکا خواهان وضع تعرفه بر هواپیماهای مسافری ساخت اروپا شد

واشنگتن در پرونده ۷.۵ میلیارد دلاری یارانه ایرباس در سازمان تجارت جهانی، در مقابل اروپا پیروز شده است و حالا خواهان وضع تعرفه ۱۰ درصدی بر هواپیماهای مسافربری ساخت اروپاست.

تین نیوز

واشنگتن در پرونده ۷.۵ میلیارد دلاری یارانه ایرباس در سازمان تجارت جهانی، در مقابل اروپا پیروز شده است و حالا خواهان وضع تعرفه ۱۰ درصدی بر هواپیماهای مسافربری ساخت اروپاست.

به گزارش تین‌ نیوز به نقل از رویترز، طبق اعلام دفتر نماینده تجاری آمریکا، واشنگتن در پرونده ۷.۵ میلیارد دلاری یارانه ایرباس در سازمان تجارت جهانی، در مقابل اروپا پیروز شده است و حالا از WTO درخواست کرده است مجوزی برای وضع تعرفه ۱۰ درصدی بر هواپیماهای مسافربری ساخت اروپا صادر کند.

در بیانیه دفتر نماینده تجاری آمریکا آمده است: آمریکا برای به دست آوردن بزرگترین غرامت در تاریخ سازمان تجارت جهانی، در برابر اروپا، بر سر  یارانه غیرقانونی به ایرباس، پیروز شده است. غرامت سالانه ۷.۵ میلیارد دلاری، بزرگترین غرامتی است که در تاریخ WTO به یک طرف دعوا داده شده است. این تقریبا دو برابر بزرگترین غرامت پرداخت شده قبلی است. 

به علاوه در این بیانیه آمده است که ایالات‌متحده از سازمان تجارت جهانی خواسته است اجلاسی در ۱۴ اکتبر برگزار کند تا با درخواست آمریکا برای وضع تعرفه ۱۰ درصدی بر هواپیماهای ساخت اروپا موافقت کند. 

آمریکا همچنین به دنبال وضع تعرفه‌ای 25 درصدی بر واردات محصولات کشاوری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، می‌باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.