| کد خبر: 193554 |

◄ برندگان جایزه مدیریت راهبردی در صنعت هوایی

کارشناسان و مدیران صنعت هوایی هر سال چشم‌به‌راه معرفی برندگانی هستند که از میان مجموعه مدیران این صنعت در رقابتی که هر سال نشریه ایرلاین بیزینس برای انتخاب مدیر نمونه صنعت هوایی برگزار می‌نماید؛ معرفی و به دریافت جایزه مربوطه مفتخر می‌شوند.

تین نیوز

کارشناسان و مدیران صنعت هوایی هر سال چشم به راه معرفی برندگانی هستند که از میان مجموعه مدیران این صنعت در رقابتی که هر سال نشریه ایرلاین بیزینس برای انتخاب مدیر نمونه صنعت هوایی برگزار می نماید؛ معرفی و به دریافت جایزه مربوطه مفتخر می شوند.

این نشریه به همراه شرکت مشاوره ای کورن فری Korn Ferry هر سال با انتخاب بهترین ها در حوزه کسب وکار هوایی؛ تلاش می کنند تا با انتخاب افراد یا شرکت های که رهبری پویا و چشم انداز روشن و شفافی را از خود به عرضه نهاده اند؛ به یادگیری در صنعت هوایی مساعدت نمایند و به نقش مهم مدیران بااستعداد در شکوفایی این صنعت؛ صحه بگذارند. در سال جاری آقای Carsten Spohr مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره از گروه لوفت هانزا و ویلیام فرانک؛ مالک و مؤسس ایندیگو؛ موفق شدند با کسب بالاترین امتیازات ممکنه در صدر فهرست منتخبین قرار بگیرند.

انتخاب Spohr به دلیل مدیریت خاص او در هدایت گروه معظم لوفت هانزا و دستیابی به تسلط غالب و کامل در بازار سوئیس و اتریش است. این موفقیت در حالی برای او و تیم موفقش اتفاق افتاد که یکی از شرکت های زیرمجموعه لوفت هانزا یعنی ایر برلین ورشکسته و رقبای جدیدتری پا به عرصه رقابت گذاشته بودند.

این موفقیت ناشی از تمرکز طولانی مدت این تیم در بازار مذکور است که البته چالش های اساسی تری در آینده پیش روی این گروه خواهد بود و نمی توان این جایزه را پایان تلاش و فعالیت گروه لوفت هانزا تصور کرد. گروه لوفت هانزا از شرکت معظم لوفت هانزا و 550 کمپانی دیگر تشکیل شده است که بعضی از آن ها مانند خط هوایی سوئیس؛ خط هوایی اتریش؛ بروکسل ایرلاینز و ایر وینگز؛ هرکدام به عنوان یک شرکت عظیم و مشهور و در قالب یک برند معروف در صنعت هوایی فعالیت می نمایند. این گروه در سال 2018 موفق شد تا 142 میلیون مسافر را توسط ناوگان گروه خود جابه جا نماید. گروه لوفت هانزا علاوه بر خطوط هوایی خود از توانمندی بسیار مهم دیگری در قالب خدمات هوایی بهره برداری می کند که این آخری در حوزه MRO (تعمیرات و نگهداری)؛Consultant (مشاوره) و کترینگ یا همان خدمات پذیرایی است. گروه لوفت هانزا دارای قطب و اقمار متعددی ازجمله فرانکفورت؛ مونیخ؛ زوریخ و وین است.

درحالی که شرکت های مانند سوئیس و اتریشی مشغول ارائه خدمات کلاسیک به مسافرین گروه هستند؛ شرکت ایرووینگ با نرخ های ارزان و شبکه نقطه به نقطه فعالیت می نماید. هیئت مدیره گروه لوفت هانزا دارای شش عضو است که آقای Spohr در مقام مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره فعالیت می نماید. لوفت هانزا موفقیت موجود را در سخت ترین محیط و شرایط بدیت آورد یعنی درست در زمانی که ایر برلین ورشکسته شده بود اما مدیرعامل از این چالش در جهت ایجاد فرصت استفاده نمود و با تکیه بر استراتژی بلندمدت خود؛ توانست به موفقیت های قابل توجهی دست یابد.

اما نفر دوم یعنی آقای بیل فرانک 82 ساله و یکی از سرمایه گذاران در صنعت هوایی است که به عنوان سرمایه گذار اصلی شرکت ایندیگو هند شناخته می شود. او این جایزه را به خاطر دو دهه فعالیت در بازار شرکت های فوق کم هزینه دریافت کرده است. با تأسیس ایندیگو در سال 2002 و روند رو به رشد این شرکت؛ موفقیت های دیگری نصیب او شد به طوری که در حاضر علاوه بر سهام اصلی ایندیگو؛ به عنوان سهامدار شرکت های Frontair؛ Wizz Air؛ Volaris و شرکت کم هزینه در آمریکای جنوبی بنام Jet Smart و چندین شرکت دیگر است. دبیر جشنواره مذکور در توصیف بیل به همین مقدار بسنده کرد: او بزرگ ترین کارآفرین دو دهه اخیر در صنعت هوایی دنیا است که توانست بر بسیاری از نابسامانی های اقتصادی صنعت هوایی غلبه کند و از همه مهم تر نشان داد که سرمایه گذاری در این صنعت از چه پتانسیلی برخوردار است و این پتانسیل چگونه می تواند بطرزقابل قبولی به صنعت هوایی فرم دهد.

به غیر از دو نفر فوق الذکر؛ افراد دیگری نیز در فهرست برندگان این رقابت حضور دارند که عبارت اند از:

  1. آقای Korn Ferry مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره از گروه لوفت هانزا به عنوان موفق ترین مدیر اجرایی
  2. آقای ویلیام فرانک؛ مالک و مؤسس ایندیگو به عنوان موفق ترین مدیر در کسب وکار
  3. آقای مارتین گاوس مدیر اجرایی ایر بالتیک به عنوان موفق ترین مدیر بخشی
  4. بخش مالی دلتا به عنوان موفق ترین مالی
  5. وست جت به عنوان موفق ترین در حوزه بازاریابی
  6. ایزی جت به عنوان موفق ترین در حوزه دیجیتال
  7. ایر کانادا به عنوان موفق ترین در مدیریت تنوع
  8. جت استار گروپ موفق ترین در شرکت های کم هزینه

2589632589632

حامیان اصلی این جوایز کارخانه موتور سازی CFM International کارخانه ساخت اویونیک هواپیما یعنی Collins Aerospace و شرکت های پاناسونیک؛ و شرکت نرم افزاری Volantio و فرودگاه بین المللی تامپا (فلوریدا امریکا) می باشند.

به نظر نگارنده برای رشد و توسعه صنعت هوایی در کشور؛ می توان با کمک بخش خصوصی و نهاد دولتی و با در نظر گرفتن شاخص های اقتصادی و صنعتی به انتخاب مدیران منتخب صنعت به عنوان راهکاری برای تشویق تمامی بازیگران به نوآوری و پیشرفت در همه عرصه های موجود نگریست. البته این انتخاب باید صد در صد غیردولتی و توسط بخش خصوصی و یا مؤسسات غیردولتی شکل بگیرد و شاخص های مانند، موفقیت در کسب وکار؛ رشد و توسعه عملکرد و ... مدنظر قرار گیرد.

حتی در سخت ترین شرایط کسانی هستند که علیرغم همین محدودیت ها؛ اقدامات بزرگ و چشمگیری در این حوزه از خود بروز داده اند؛ اقداماتی که بی شک موفقیت را نصیب خود و در نهایت صنعت کشور کرده است.

منبع:https://www.flightglobal.com/news/articles/all-the-winners-from-the-2019-airline-strategy-award-459648/

*کارشناس هوایی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.