| کد خبر: 185683 |

◄ نگاهی به دلایل کاهش 50 درصدی سفرهای خارجی در نوروز

یک کارشناس حمل و نقل دلیل کاهش 50 درصدی سفرهای بین‌المللی در ایام نوروز را افزایش نرخ ارز و کاهش توان مالی مردم می‌داند و می‌گوید: افزایش نرخ عوارض خروج از کشور به‌صورت پلکانی، محدود شدن کشورهای مورد هدف برای سفر ایرانیان در مقایسه با گذشته از عوامل دیگر کاهش سفرهای خارجی است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل دلیل کاهش 50 درصدی سفرهای بین‌المللی در ایام نوروز را  افزایش نرخ ارز و کاهش توان مالی مردم می‌داند و می‌گوید: افزایش نرخ عوارض خروج از کشور به‌صورت پلکانی، محدود شدن کشورهای مورد هدف برای سفر ایرانیان در مقایسه با گذشته از عوامل دیگر کاهش سفرهای خارجی است.

مهرداد فرشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص دلایل کاهش 50 درصدی سفرهای خارجی عنوان کرد: البته گرانی نرخ ارز و 4 برابر شدن آن در مقایسه با نوروز سال گذشته واضح است که بسیاری از علاقه‌مندان به سفرهای خارجی از صف متقاضیان خارج شده‌اند.

وی در ادامه افزود: اما دلیل دیگری هم در کاهش سفرهای خارجی در نوروز سال جاری نقش داشته و آن هم با می‌گردد به تضعیف توان مالی مردم که به مانند گذشته توان برآمدن از هزینه‌های سفر خارجی را ندارند.

این کارشناس حمل‌ونقل ابراز کرد: افزایش نرخ عوارض خروج از کشور به صورت پلکانی، محدود شدن کشورهای مورد هدف برای سفر ایرانیان در مقایسه با گذشته و ضمن آن‌که نرخ بلیت پروازهای نوروزی هم علی‌رغم افزایش تبدیل نرخ ارز برای صدور بلیت‌های بین‌المللی در مقایسه با ایام غیر از تعطیلات نیز قابل‌توجه بوده است.

فرشیدی با بیان این مسئله که با آنالیز هزینه سفرهای بین‌المللی و داخلی متوجه می‌شویم که 60 تا 80 درصد هزینه‌های پرداختی محدود به دو موضوع حمل و نقل و اقامت می‌شود، گفت: به دلیل این‌که در سفرهای خارجی امکان صرفه‌جویی هزینه‌ها در مراکز اقامتی مانند سفرهای داخلی وجود ندارد، افزایش هزینه‌های سفرهای بین‌المللی در نوروز سال جاری به حدی بود که از عهده بسیاری از مشتاقان سفر بین‌المللی خارج بود و همین موضوع باعث کاهش 50 درصدی سفرهای خارجی شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه به دلیل رقابت بین‌المللی در ارائه نرخ پروازهای خارجی از سوی ایرلاین‌های غیر ایرانی، شرکت‌های داخلی نتوانستند نرخ پروازهای بین‌المللی خود را آن‌طور که در سفرهای داخلی شاهد بودیم افزایش دهند.

او افزود: اما در برخی از مسیرها که بازار در دست ایرلاین‌های داخلی است مانند مقاصد مختلف در ترکیه و شهرهای مذهبی مثل عراق شاهد ارائه نرخ‌های نجومی بودیم که باعث کاهش متقاضیان سفر به این مقاصد شد.

این کارشناس این را هم گفت که آمارهای ارائه شد نیز ضدونقیض بود و قابل استناد نیست چرا که در شرایطی که ستاد تسهیلات سفر به مانند سال‌های گذشته سخن از افزایش سفرهای ایرانیان در مسیرهای شناخته شده داخلی به میان می‌آورد، جامعه هتل‌داران ایران از کاهش ضریب اشغال مراکز اقامتی در ایام نوروز خبر می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.