| کد خبر: 182912 |

یادداشت؛

◄ رشد قارچ‌گونه ایرلاین‌ها با چه توجیحی؟

به‌نظر می‌رسد صنعت هوانوردی کشور با این تصمیم‌های نادرست و افزایش قارچ‌گونه شرکت‌های هواپیمایی به‌معنی واقعی کلمه رو به نابودی می‌رود.

تین نیوز

مهدی علی‌زاده* چندی پیش نخستین شرکت هواپیمایی استان خراسان‌جنوبی به نام «اوج سپهر کویر» به ثبت رسیده است. مدتی پیش نیز مسئولان استان اصفهان اصرار داشتند این استان را صاحب ایرلاین کنند! اما با چه استدلال و برنامه‌ای؟

اینکه تمام استان‌ها یا حتی شهرها و روستاهای کشور را صاحب ایرلاین کرده باشیم، هیچ جذابیتی ندارد و این موضوع در هیچ کتابی نیز به‌عنوان یک سند افتخار ثبت نخواهد شد.

با این حال بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که وقتی از اصطلاح شرکت هواپیمایی استفاده می‌شود، نباید انتظار مجموعه‌ای در حد شرکت‌های معتبر کم‌هزینه سراسر جهان مانند ایرآسیا، رایان‌ایر، ناک‌ایر، گل و... را داشت! 

به‌نظر می‌رسد صنعت هوانوردی کشور با این تصمیم‌های نادرست و افزایش قارچ‌گونه شرکت‌های هواپیمایی به‌معنی واقعی کلمه رو به نابودی می‌رود و روز به روز با استانداردهای شرکت‌های هواپیمایی حرفه‌ای در حال فاصله گرفتن است.

پاسخ این پرسش نیز هنوز نامشخص است که اصفهان، مازندران، خراسان جنوبی و... نیازمند چه خدمات هواپیمایی هستند که ایران ایر، ماهان و آسمان از پاسخ به آن عاجزند؟! در لحظه نگارش این نوشتار، همچنان بیش از ۲۰ شرکت هواپیمایی در ایران مشغول فعالیت هستند که برخی حتی با ناوگانی ۲فروندی (آن هم به شدت فرسوده و دور از شأن) عملیات پروازی خود را انجام می‌دهند. بدون شک مردم ایران، به‌ویژه استان‌های مرزی کشور مانند خراسان‌جنوبی شایسته فراهم آوردن بهترین امکانات و خدمات هستند اما مسیری که در چند سال گذشته پیگیری می‌شود، مقصد دیگری دارد.

البته هیچ جریان روشنفکری در صنعت هوانوردی با راه‌اندازی شرکت‌های هواپیمایی مدرن با رعایت استانداردهای روز جهانی (با چاشنی حس مسئولیت‌پذیری) مخالفتی نخواهد داشت و به‌طور قطع، مردم ما لایق بهترین امکانات هستند.


*کارشناس هوانوردی

منبع: روزنامه گسترش صمت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.