| کد خبر: 182533 |

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

خرید هواپیماهای دست دوم به صلاح نیست

اگر وزارت راه و شهرسازی به دنبال نوسازی ناوگان هوایی است، باید خرید هواپیماهای نو و جدید در دستور کار قرار بگیرد و خرید هواپیماهای دست دوم به صلاح نیست، زیرا خرید هواپیماهای دست دوم برای کشور بسیار گران تمام می‌شود.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره خرید هواپیمای دست دوم گفت: هواپیماهای دست دوم قابل اطمینان نیستند.

به گزارش تین‌نیوز، به نقل از خانه ملت، سید احسن علوی با اشاره به برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی برای خرید هواپیماهای جدید گفت: وزارت راه برنامه‌ریزی دقیقی برای خرید هواپیمای جدید صورت داده و در چند وقت اخیر مذاکراتی با کشورهای مختلف انجام شده است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس ادامه داد: در مصاحبه‌های وزیر راه موضوع خرید هواپیمای دست دوم مطرح شده، اما به نظر من خرید این هواپیما قابل اطمینان و اعتماد نیست.

وی تصریح کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی به دنبال نوسازی ناوگان هوایی است، باید خرید هواپیماهای نو و جدید در دستور کار قرار بگیرد و خرید هواپیماهای دست دوم به صلاح نیست، زیرا خرید هواپیماهای دست دوم برای کشور بسیار گران تمام می‌شود.

علوی گفت: در گذشته تعدادی هواپیمای دست دوم خریداری شد، اما بعد از گذشت مدتی این هواپیماها دچار مشکل و نقص شد، از این رو در شرایط کنونی اولویت اصلی در این حوزه باید خرید هواپیماهای نو باشد.

نماینده مجلس دهم افزود: البته در بحث خرید هواپیماهای جدید و نو مسئله تحریم‌ها در میان است. از این رو باید سازوکاری برای دور زدن تحریم اندیشیده شود. در حال حاضر سرمایه‌گذارانی در کشور وجود دارند که برای خرید هواپیماهای نواعلام آمادگی کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که ترکیه و عراق دو گزینه اصلی برای همکاری با ایران در خرید هواپیماهای نو هستند، تصریح کرد: صحبت‌هایی با این دو کشور مطرح شده و شرکت‌هایی در عراق برای تحقق این موضوع اعلام امادگی کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    یکی نیس به این نماینده ها بگه راجب چیزی که درش سواد ندارید نظر ندید؟
    اگر میخواهید خیانت به منافع کشور نکنید سکوت کنید!

  • ناشناس 0 0

    حرف غلط و اشتباه از کسی که سواد هوایی ندارد!
    اتفاقا هواپیما دست دوم در شرایط الان بهتر است!
    چون هواپیماهایی که توان تعمییرشان در ایران هست اکثرا دیگر روی خط تولید نیستن یا با سری های جدید تعویض شدن!

  • ناشناس 0 0

    الان 50 تا ارباس 310 که بتونن 15 سال پرواز کنند بهتر است از 15 ارباس 330!!
    چرا حرف راجب صنعتی میزنند که اندازه سرزونی درش سواد ندارن!