| کد خبر: 179299 |

مه‌آبادی در نمایشگاه حمل‌ونقل عنوان کرد:

◄ فرودگاه جدیدی نخواهیم ساخت

مدیر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با بیان این‌که ما طبق قانون امکان ساخت فرودگاه جدید در کشور را نداریم گفت: در راستای حفظ عدالت جغرافیایی ساخت فرودگاه‌های نسل سوم آغاز خواهد شد.

تین نیوز

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران در نشست خبری امروز در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، صنایع وابسته و راهداران عنوان کرد: ما در بهترین شرایط در حوزه ناوبری فرودگاهی در 4 دهه گذشته قرار داریم  که از جنبه توسعه زیر ساخت‌ها نیز شرایطمان بسیار مناسب است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، وی در ادامه گفت: ما توانسته‌ایم با افزایش توانمندی شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان نسبت به بومی‌سازی اغلب تجهیزات فرودگاهی و ناوبری اقدام کنیم به طوری‌که از اولین سامانه سیمیلاتوری برج مراقبت پرواز که توسط متخصصان داخلی شرکت ساخته شده به زودی بهره‌برداری کنیم.

مه‌آبادی با بیان این که نصب رادار جدید آسمان تهران به زودی پایان می‌پذیرد، گفت: بهره‌برداری از این رادار مدرن و پیشرفته می‌تواند شرایط راداری در آسمان تهران را بهبود ببخشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با تاکید بر اینکه براساس گزارش سازمان هواپیمائی ما نیازمند احداث فرودگاه جدید در کشور نیستیم، گفت: در برنامه ششم ایجاد فرودگاه جدید به طور کلی منع شده و این سوال پیش می‌آید که آیا ما باید جلوی ساخت فرودگاه جدید را بگیریم؟ آنچه متولیان صنعت به آن رسیده‌اند این است که ما باید در این رابطه جهت‌دهی را درست کنیم. زیرا جهت‌دهی می‌تواند اعم از ایجاد فرودگاه جدید و یا تغییر فرودگاه‌ها اشباع شده باشد.

او در این رابطه ادامه داد: در راستای این موضوع بنده طرحی را برای اجرای عدالت جغرافیایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کردم. از همین رو نسل فرودگاه‌های سوم می‌تواند به این شرایط کمک کند. چرا که این فرودگاه‌ها ارزان قیمت هستند و هدف اصلی آن توسعه منطقه‌ای است که  در نهایت به بحث اشتغال در منطقه نیز کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که طبق قانون نباید فرودگاه جدید در کشور ساخته شود اظهار داشت: ما در راستای حفظ عدالت جغرافیایی نمی‌توانیم جلوی ساخت فرودگاه نسل سوم و هوشمند را بگیریم. این در حالی است که دسترسی هر صد کیلومتر در کشور ایجاد شده اما باید دید که ساخت فرودگاه جدید برای مردم ان منطقه صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا خدمات فرودگاهی گران هستند، توضیح داد: در تمام دنیا مردم از نرخ خدمات فرودگاهی رضایت کامل ندارند و براین اساس است که فرودگاه‌های کشورمان نیز که به استانداردهای خارجی رسیده‌اند باید فاصله نرخ خدمات آنها با نرخ جهانی هم کاهش پیدا کند. لازم است توضیح دهم ما این مابه‌التفاوت را به دوش مردم نخواهیم انداخت.

مه‌آبادی تصریح کرد: وزیر جدید راه وشهرسازی هیچ توصیه‌ای برای امضای قرار دادها به شرکت فرودگاه‌ها نکرده است و ما در قراردادها و توافقنامه‌های امضاء شده اخیر به ظرفیت توان داخلی تکیه کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.