| کد خبر: 179272 |

◄ امکان خرید «سوخو» وجود ندارد

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی امکان خرید هواپیمای سوخو را رد کرد و گفت: برای تامین ناوگان هوایی کشور چاره‌ای جز خرید هواپیماهای دست دوم و از واسطه‌ها نداریم.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی امکان خرید هواپیمای سوخو را رد کرد و گفت: برای تامین ناوگان هوایی کشور چاره‌ای جز خرید هواپیماهای دست دوم و از واسطه‌ها نداریم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مقصود اسعدی سامانی گفت: موضوع خرید هواپیما را شرکت‌های هواپیمایی باید دنبال کنند و سازمان هواپیمایی از نظر کارشناسی هواپیماها را تایید یا رد می‌کند.

او ادامه داد: همانگونه که برای خرید ایرباس، کارشناسان صنعت هوانوردی به فرانسه رفته و پس از تایید آن‌ها، قرارداد خرید از این شرکت امضا شد. این روند یک عرف جاری و در زمره قوانین هواپیمایی کشوری است.

این مقام مسئول افزود: در صورتی که بالای ۱۰ درصد قطعات هواپیماهای سوخو تولید آمریکا باشد فروش آن به ایران نیازمند مجوز اوفک خواهد بود.

سامانی گفت: اجرای این کار نیاز به سرمایه‌گذاری سنگینی از سوی روس‌ها دارد تا بتوانند بخش زیادی از قطعات آمریکایی را حذف و به جای آن قطعات روسی در سوخو نصب کنند یا اینکه این قطعات را از طریق منابع غیرآمریکایی تامین کنند.

او اذعان داشت: به گفته این فعال صنفی صنعت حمل‌ونقل هوایی، حذف قطعات آمریکایی از هواپیماهای سوخو زمانبر بوده و بیش از ۲ سال زمان نیاز دارد تا روس‌ها بتوانند هواپیمای تمام روسی تولید کنند درحالی‌که ما نیاز فوری به تامین ناوگان هوایی داریم.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی گفت: نمایندگان شرکت سوخو حتی با برخی از شرکت‌ها تفاهم‌نامه هم امضا کرده‌اند اما با توجه به اینکه مجوز اوفک  برای خرید سوخو نیاز بوده امکان تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد خرید تاکنون وجود نداشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.