| کد خبر: 175579 |

◄ هواپیماهای خارجی هم به ایرانی‌ها تخفیف ندادند

نوسانات ارز و افزایش قیمت بلیت پروازهای خارجی در ایران باعث شد تخفیف‌ ایرلاین‌های خارجی در کل دنیا به حساب ارزان‌فروشی و بازگشت آن شرکت‌ها به نرخ ارز نیما گذاشته شود.

تین نیوز

نوسانات ارز و افزایش قیمت بلیت پروازهای خارجی در ایران باعث شد  تخفیف‌ ایرلاین‌های خارجی در کل دنیا  به حساب ارزان‌فروشی و بازگشت آن شرکت‌ها به نرخ ارز نیما گذاشته شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ایرلاین‌های خارجی هر سال جشنواره‌هایی را در سراسر جهان برگزار می‌کنند و تخفیف‌های قابل توجهی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

بنا بر اعلام آژانس‌ها و سامانه‌های رزرواسیون بلیت هواپیما به استناد بیانیه‌های ایرلاین‌های خارجی، از ۱۹ مهرماه مبنای محاسبه ارز در بلیت‌های خارجی از ۱۴۷۰۰ به ۹۷۰۰ تومان کاهش یافت، اما بررسی ها از تغییرات چشم‌گیری حکایت نداشت.

وقتی شرکت‌های داخلی قیمت‌ها را کاهش ندادند، ایرلای‌های خارجی هم صندلی‌های کلاس قیمت بالا را عرضه کردند. آن‌ها عادت کار در بازار ایران را یاد گرفته‌اند.

این کاهش نرخ روی بلیت شرکت‌های خارجی برای مدت بسیار محدودی اتفاق افتاد که آژانس‌ها به مشتریان خود اطلاع دادند، اما در کل این کاهش قیمت به‌گونه‌ای نبود که به چشم مشتری بیاید و بازار سفرهای خارجی را در ایران از رکود خارج کند.

براساس داده‌های سیستم جهانی نرخ‌گیری بلیت هواپیما «آمادئوس»، فقط ایرلاین‌های خارجی این کاهش را ROE لحاظ کردند و شرکت‌های داخلی هم‌چون ماهان و ایران‌ایر و سایرین در قیمت‌ها تغییری ندادند، چون مبنای قیمت در ایرلاین‌های داخلی ریال است نه دلار که آن را کاهش دهند. برای همین نرخ‌ها هم‌چنان بالا بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.