| کد خبر: 175473 |

◄ متوسط پروازهای عبوری از آسمان ایران چقدر است؟

برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های پیشرفته آموزش زبان انگلیسی در قالب کلاس های ضمن خدمت کارکنان اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی خبر داد.

تین نیوز

رییس اداره اجازه پروازهای اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی از عبور حدود هزار پرواز بین‌المللی از آسمان ایران در طول شبانه روز خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، امیرحسین صادقچه با اعلام این خبر عنوان کرد: اداره اجازه پروازها وظیفه صدور مجوز برای لندینگ عبور پروازهای بین‌المللی از فضای کشور را برعهده دارد. این اداره با داشتن تیم عملیاتی 24 ساعته از طریق اتوماسیون و در قالب ایمیل و AFTN پس از بررسی شرایط و نوع پرواز و انجام هماهنگی‌های لازم، مجوز پرواز را صادر می‌کند.

رییس اداره اجازه پروازهای اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی با بیان اینکه تمام پروازهای بین‌المللی مسافری، باری، VIP، نظامی و آمبولانس باید برای عبور از آسمان کشورمان مجوز دریافت کنند، گفت: در اداره اجازه پروازها نوع پرواز و مشخصات آن بررسی و در صورت ضرورت هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه، نیروهای مسلح، اداره کل امور مالی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از جنبه‌های مختلف امنیتی و عملیاتی تا تعیین بدهی احتمالی شرکت هواپیمایی مربوط انجام می‌شود و ممکن است این پروسه از چند دقیقه تا چندین روز زمان ببرد.

وی با بیان اینکه هر طرح پرواز پس از صدور مجوز تکمیل می‌شود، عنوان کرد: از زمان باز شدن مرز هوایی عراق با اندکی کاهش در پروازهای عبوری مواجه شده‌ایم و از 1300 به 1000 پرواز متوسط روزانه رسیده ایم.

صادقچه همچنین از برنامه‌ریزی برای ارتقای اتوماسیون اجازه پروازها خبر داد و گفت: این اداره دارای پنج تیم عملیاتی منطبق با واحدهای کنترل ترافیک هوایی است و به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های پیشرفته آموزش زبان انگلیسی در قالب کلاس های ضمن خدمت کارکنان این اداره خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.