| کد خبر: 172683 |

◄ ایران امن‌ترین آسمان دنیا را دارد

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور آسمان ایران را امن‌ترین آسمان در دنیا معرفی کرد.

تین نیوز

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور، آسمان ایران را امن‌ترین آسمان در دنیا معرفی کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از راه دانا؛ امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی به مناسبت تشکیل پدافند هوایی در دهم شهریور سال ۸۷ در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس اعلام سازمان هوانوردی بین‌المللی (ایکائو) آسمان ایران امن‌ترین آسمان در دنیا معرفی شده است و روزانه بیش از هزار فروند هواپیما از آسمان ایران عبور می‌کنند که پیش‌ازاین تعداد هواپیمای عبوری از آسمان ایران ۲۰۰الی ۳۰۰ فروند هواپیما بود.

او افزود: در اهمیت امنیت منطقه شمال غرب کشور همین نکته کافیست که از هزار هواپیمای عبوری از کشور روزانه ۷۰۰ هواپیما از آسمان شمال غرب عبور می‌کنند که کار رصد، پایش و کنترل این هواپیماها از طریق شبکه منسجم و یکپارچه پدافند هوایی صورت می‌گیرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور اظهار داشت: پدافند هوایی در ۳هزار و ۷۰۰ نقطه استقرار داشته و حتی در صعب‌العبور‌ترین مکان‌ها نیز مستقر است و حتی ریز پرنده‌ها و هواپیماهای پنهان‌کار در رصد پدافند هوایی قرار دارد و پدافند هوایی در آمادگی و هماهنگی با سایر نیروهای مسلح اجازه هیچ‌گونه تجاوز به مرزهای ایران اسلامی را نخواهد داد.

عظیمی با اشاره به کشف هواپیمای پنهان‌کار دشمن تشریح کرد: پدافند هوایی هواپیمای U۲ دشمن که یک هواپیمای پنهان‌کار بود و وظیفه شناسایی را بر عهده داشت کشف کرد که این هواپیما برای اهداف خاص طراحی شده است.

او ادامه داد: با وجودی که این هواپیما رادار گریز است ولی به کمک سامانه‌های راداری پدافند هوایی که ساخت متخصصین داخلی است کشف شد و با اخطار به هواپیمای مذکور، مجبور به ترک مرزهای کشور شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.