| کد خبر: 172185 |

◄ صنعت هوایی نیازمند نگاه حاکمیتی است

مدیرعامل شرکت هواپیمایی پویاایر عنوان کرد: اگر به صنعت هوانوردی نگاه حاکمیتی نکنیم در به‌طور قطع در حوزه‌های دیگر دچار ضربه اساسی خواهیم شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی پویاایر عنوان کرد: اگر به صنعت هوانوردی نگاه حاکمیتی نکنیم در به‌طور قطع در حوزه‌های دیگر دچار ضربه اساسی خواهیم شد.

محمد محمدی‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در ماه‌های اخیر هیچ‌گونه ارز دولتی دریافت نکرده‌اند، بیان کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده است از این پس شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند هزینه‌های ارزی خود را از سامانه نیما دریافت کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه مشکلات ارزی و عدم تخصیص ارز دولتی به ایرلاین‌ها اثر نامطلوبی در قیمت تمام شده هزینه ایرلاین‌هادر برداشته است که این امر منجر به افزایش قیمت در تمام حوزه‌های صنعت هواپیمایی شده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی پویاایر در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش قیمت 70درصدی در برخی از مسیرهای پروازی به علت مشکلات ارزی ایرلاین‌ها طبیعی بوده است؟ عنوان کرد: بخش عمده‌ای از هزینه ایرلاین‌ها ارزی است که به‌طور طبع زمانی که هزینه ارزی افزایش چشمگیری داشته قیمت تمام شده ایرلاین‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد از همین رو شرکت‌های هواپیمایی نیز ناچارند درآمدهای خودشان را متناسب با هزینه‌هایشان کنند.

محمدی بخش در توضیح این نظریه در شرایط فعلی که دولت توان پرداخت ارز به ایرلاین‌ها را ندارد، با آزادسازی صنعت هوانوردی،  بعضی ایرلاین‌ها حذف می‌شوند، گفت: در تمام دنیا صنعت هوایی نقش حاکمیتی دارد و نه خدماتی، به همین دلیل توجه خاصی به این صنعت می شود.

او افزود: اگر ما قصد داریم از نگاه حاکمیتی صنعت هوایی صرف‌نظر کنیم و به ایرلاین‌ها به عنوان یک نگاه اقتصادی نگاه کنیم، این موضوع که باید اجازه بدهیم تا صنعت هوانوردی در بازاری آزاد شکل بگیرد تا در نهایت هر شرکتی نتوانست در بازار باقی بماند از چرخه فعالیت حذف خواهد شد، درست است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی پویاایر  ادامه ابراز کرد: اما ما باید به این مسئله توجه کنیم که کنار رفتن هر شرکت هواپیمایی مفهوم خاصی را به دنبال خواهد داشت. این تئوری مطرح شده شاید روی کاغذ درست باشد و خیلی منطقی به نظر برسد اما اگر به صنعت هوانوردی نگاه حاکمیتی نکنیم در به‌طور قطع در حوزه‌های دیگر دچار ضربه اساسی خواهیم شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    يك نفر در صنعت يك موضوعي را مطرح مي كند و بقيه كارشناسان و حتي نمايندگان مجلس و خبرنگاران پشت سرش همان موضوع را تكرار مي كنند واقعا خنده دار است