| کد خبر: 152606 |

عابدزاده :

◄ خرید هواپیمای «فلایت‌چک» مورد تائید سازمان هواپیمایی است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خرید هواپیمای فلایت‌چک توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مورد تائید این سازمان است، گفت: برخی قصد فروش هواپیما فلایت‌چک بدون قابلیت‌های موردنظر را داشتند.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خرید هواپیمای فلایت‌چک توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مورد تائید این سازمان است، گفت: برخی قصد فروش هواپیما فلایت‌چک بدون قابلیت‌های موردنظر را داشتند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری امروز که در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو ورودی غربی ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: برای دستیابی به اهداف حمل‌ونقل نیاز به زمان است. در ایران این کار شروع شده و تحولات زیرساختی در حوزه مقررات صورت گرفته است که در راستای آن بتوانیم سرمایه‌گذاری‌هایی که در صنعت هوایی صورت گرفته اما استفاده مطلوبی از آن نشده به بهترین شکل مطلوب از آن استفاده کنیم.

وی افزود: افزایش نرخ مسافر در سال گذشته  19 درصد بود که این امر تنها به دلیل آزادسازی نرخ بلیت صورت گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که بحث اقتصاد حمل‌ونقل هوایی از بن‌بست خارج‌شده است، بیان کرد:  افزایش جابه‌جایی مسافر در حمل نقل هوایی نسبت به جاده و راه‌آهن بیشتر است که دلیل این موضوع هم آزادسازی نرخ بلیت پروازهاست.

عابدزاده در خصوص اتفاقات اخیر در فرودگاه نجف و گران‌فروشی سوخت در این فرودگاه گفت: فرودگاه نجف اعلام کرد که نرخ سوخت در این فرودگاه افزایش‌یافته و این افزایش نیز متأسفانه قابل‌توجه بوده است و ایرلاین‌ها مشکلات خود را به ما منعکس کردند. برخی از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل افزایش قابل‌توجه نرخ سوخت در فرودگاه نجف تصمیم گرفتند تا پروازهای خود را به فرودگاه بغداد منتقل کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص گران‌فروشی بلیت زائران اربعین هم گفت:  از آنجایی‌که تقاضا برای خرید بلیت هواپیما به نجف بسیار زیاد و عرضه هم محدود، است؛  شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفتند یک نرخ ثابت برای بلیت این پروازها در نظر بگیرند تا احتمال سوءاستفاده آژانس‌ها کمتر شود.

 وی با بیان این‌که خرید فلایت‌چک توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مورد تائید این سازمان است، اظهار کرد:  برای حفظ و ایمنی فرودگاه‌های کشور به کشور نیاز بود. در حال حاضر بیش از 80 فرودگاه‌  در کشور وجود دارد که بایستی وارسی شوند.

به‌گفته او عده‌ای قصد فروش هواپیمایی که اصلاً مورد تائید سازمان هواپیمایی کشوری نیست را داشتند. این هواپیما که سقف پروازی آن ۲۰ هزار پا است، مناسب نیست چراکه این میزان ارتفاع برای شرایط فرودگاهی ایران بسیار کم است و به همین دلیل برخی دست به ساختن حواشی زدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.