| کد خبر: 172085 |

◄ اولین پرواز مسافری فرودگاه پیام در شهریور

اولین پرواز مسافری فرودگاه خصوصی پیام واقع در استان البرز به سمت مشهد مقدس انجام خواهد شد.

تین نیوز

اولین پرواز مسافری فرودگاه خصوصی پیام واقع در استان البرز به سمت مشهد مقدس انجام خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سعید زرندی، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام با اعلام این خبر گفت: به‌زودی پروازهایی به مقاصد شیراز، کیش و اصفهان هم در این فرودگاه راه‌اندازی خواهد شد که در این رابطه تا باحال سه ایرلاین داخلی برای حضور در این فرودگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

 زرندی بابیان این‌که پروازهای کارگو هم‌اینک به‌صورت منظم، خدمات خود را به تجار و تولیدکنندگان ارائه می‌دهد، گفت: فرودگاه پیام از زیرساخت بسیار مطلوبی برخوردار است. طول باند این فرودگاه ۴۲۰۰ متر بوده و به دلیل باری بودن بسیار مستحکم است.

او اضافه کرد: در کنار تمامی این مزایا برای مسافری شدن پیام، تغییرات گسترده‌ای نیز اعمال شد؛ مثل ساخت سالن ترمینال مسافری به مساحت شش هزار مترمربع، پارکینگ روباز، آشیانه، ترمیم و بهسازی باند فرودگاه و سطوح پروازی، اصلاح روشنایی باند و سطوح پروازی، احداث بلوار شاخص 90 متری که طول فاز اول این پروژه ۲۳۰۰ متر بوده و مسافران فرودگاه بین‌المللی پیام را بدون ورود به منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقیماً به سالن ترمینال مسافری هدایت خواهد کرد.

زرندی درباره هزینه‌های فرودگاه پیام برای مسافری شدن گفت: تاکنون مسافری شدن فرودگاه بین‌المللی پیام بیش از 45 میلیارد تومان هزینه در برداشته است که با توجه به کارهایی که درحال انجام است هزینه‌های افزایش خواهد یافت.

او بابیان اینکه حوزه فرودگاهی در تمام نقاط دنیا از استانداردهای بسیار پیچیده‌ای تبعیت می‌کند گفت: این استانداردها توسط سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) ابلاغ‌شده و اجرای آن در تمام دنیا الزامی است به همین دلیل برای مسافری شدن فرودگاه پیام ۲۸۰ استاندارد و تغییر ابلاغ گردید که عمده آن‌ها انجام‌شده است.

زرندی زمان افتتاح بخش مسافری فرودگاه پیام را در ماه شهریور اعلام کرد و افزود: افتتاح رسمی با توجه به حضور مدیران ارشد کشوری به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام ادامه داد: در خصوص کارهای محول شده به دستگاه‌های استانی دو مورد مهم آن‌یکی اصلاح راه‌های دسترسی به فرودگاه پیام و دیگری حل مشکل حلقه دره بود؛ در مورد راه‌های دسترسی، اقداماتی ولو کُند درحال انجام است که امیدواریم تا زمان افتتاح، نهایی شود؛ اما درباره حلقه دره علی‌رغم تأکید استاندار البرز که ریاست کارگروه استانی توسعه فرودگاه پیام را نیز برعهده دارند مشکل حلقه دره همچنان لاینحل باقی‌مانده است.

او در خصوص ایرلاین‌هایی که برای پرواز به فرودگاه پیام اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: درحال‌حاضر حضور سه ایرلاین زاگرس، آتا و کیش ایر در پیام قطعی شده که البته این تعداد به‌زودی افزایش خواهد یافت.

زرندی ابراز امیدواری کرد که تا سال 98 تعداد مسافران این فرودگاه به 500هزار نفر برسد و افزود: البته برنامه‌ریزی‌های بعدی و فازهای بعدی ما براساس مجوزهای اخذشده تا سه و نیم میلیون مسافر در سال است که برای رسیدن به این مهم باید دستگاه‌های استانی همدلی لازم را با فرودگاه بین‌المللی پیام داشته باشند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.